Dag 17 Atapuerca naar Boadilla del camino

Spanje, Boadilla del Camino

Deze morgen vertrokken met de jas aan.Het was maar 10 gr. Het regende nog niet maar de lucht was vies.Mijn 2 fietsmaten van Portugal waren in goede conditie.In de kleine dorpen voor Burgos was het mooi om de kerktorens en klokkentorens te zien ze hadden een privébewaking.In iedere toren was minstens 1 ooievaarsnest te zien en telkens met één die op de uitkijk staat.Ik nam vlug wat foto's.Voor de Portugezen voor hen was dat dagelijkse kost in iedere elektriciteitsmast is er wel een nest te vinden in Portugal.Uno was vooral geinteresseerd in het vinden van een apotheek hij had nood aan protzalf.Ja die zadelpijn dat is wat.Maar ik had mijn leren Broekszadel goed ingereden.Dus tot hier toe nog maar weinig last van.Ik vraag ook al grappend aan de apothekeres of ze voor die mannen geen epopillen had.We grappen nog wat over Cotador zijn 0.00000.
Voor wij langs de mooie fietspaden en parken Burgos binnen rijden begint het hard te regenen.Het lijkt wel smeltende sneeuw zo koud.De Portugezen bibberen van de kou ze zijn 30 gr en meer gewoon.Rech tegenover de enorme kathedraal zijn wij in een mooi hotel gaan schuilen en genieten van een lekkere warme koffie.In de bar rechtover schuilt een Nederlands fietskoppel.De kathedraal mag je niet gratis bezoeken. Maar de stempel krijgen we met veel plezier. Oh from Belgica. Het was terug even zoeken om op de juiste manier de stad te verlaten en het spoor naar Léon te vinden.Het was terug een saai lang stuk waar niets te zien was.Enkel het kruisen van de boer en schaapsherder was een mooi spectakel.Hij komt grazg op de foto met zijn kudde en zegt dat wij zijnkaas moeten kopen in de winkel in het volgende dorp op 5km.Maar het was
vooral veel klimmen.Ik ben nu de ganse namiddag de wieltjeszuiger. Maar toch willen wij nog wat op schieten. Iedete keer als ik denk dat de regenbroek uit kan begint het te regenen.Wij komen ook een groepje meisjes tegen die met de mtb de camino wandel route volgen.Als ze van het gravelpad op onze asfalt baan komen beginnen ze de modder van ketting en kamwielen te doen.Die fietsen zien enorm af.
De laatste 20 km met veel hoogtemeters duren weer zeer lang.ik heb af en toe nood aan een stop voor een suikerboost
Op onze laatste km aan een kruispunt zien wij van ver enkele stilstaande auto's en een politiewagen.Aan de voorrangsweg op het kruispunt was een caminofietser waarschijnlijk aangereden door een auto.Wij stoppen even maar er was al hulp genoeg bij. Maar het was ernstig ik wou daar weg.Het duurde meer dan 15 min voor wij de ziekenwagen tegen kwamen en bij direct er na kwam de heli.Ja wij waren allemaal serieus van ons melk. Je moet voorzichtig zijn en dat zijn nu eens allemaal rustige wegen maar af en toe kruis je toch een drukke baan...
Wij zullen nu extra opletten want dit was een zwarte dag voor de camino pelgrims.

Nog geen spijt Wim dat je ook niet met de MTB bent en de dames kan helpen met hun fietsen proper te maken... Als je dan telkens zo' stralende glimlach krijgt... Goed dat je terug compagnons hebt, wat uit de wind zitten, elkaar moed geven, en het is ook veiliger, met drieën word je beter gezien dan alleen. Man als je terug bent, zul je vliegen hier. De hoogtemeters die je nu doet, doen alle hoogtemeters in het pajottenland verbleken en ons misschien ook als we je wiel niet kunnen volgen. Hopelijk wat beter weer de volgende dagen, hou het veilig en tot later.

Myriam en Etienne 2018-06-06 09:13:45

Wim, De MTB's zagen er mooi uit … Prachtige foto's alweer, hopelijk kunnen jullie nog enkele dagen samen fietsen en wordt het weer Belgischer / zonniger … Hou het veilig !!! en tot het volgende bericht, Johan M.

johan muylaert 2018-06-06 09:25:05

Spijtig van het toch wel mindere weer. Het haalt toch tal van energie uit je lichaam en gemoed. Komaan maat zoals de andere zeggen hopelijk beter weer. De komende dagen zou het veel beter moeten zijn. Prachtige foto s echt genieten voor de lezers 😁😁 Tot morgen Gino

Gino 2018-06-06 11:40:49

Hoi Wim. Wij zijn vandaag (woensdag) in León en nemen een halve rustdag om de stad te verlenen. Wij slapen midden in de stad in Albergue. Donderdag weer een "korte" route van 80 km. Wij bereiden ons langzaam voor op de klimmen in de laatste 200 km naar Santiago. Maar ik weet zeker da gij ons gaat inlopen. Groeten.

Henk en Jan Piet 2018-06-06 15:18:52

Hoi Wim , het blijft toch een hele onderneming en alles moet kloppen anders valt het tegen. Grappig dat de fietsers elkaar toch opzoeken. Het begint al op te schieten. Heb je er al over nagedacht wat je na deze caWIMo gaat doen ?? Succes ! pp

pp 2018-06-06 18:49:00

Ja maar ik heb het liever wat frisser dan 30gr of meer. Vandaag een lang stuk gedaan waar niets te zien is. Wij moesten met de fiets ook 10 km over het gravelpad van de camino voor wandelaars. Het is niet in te beelden hoeveel wandelaars er op de camino Francés op weg zijn naar SDC.

Caminowim2018 2018-06-06 19:01:39

Henk wij zijn in een hotelkamer in Mansilla de los Mulos 27 km voor Léon.Goed fietsweer voor ons.

Caminowim2018 2018-06-06 19:05:36

Hoi Wim, in dat plaatsje hebben wij ga Morgen lekker op het plein geluncht

Henk 2018-06-06 21:51:49

Dag Wim, Ik lees met interesse en stijgende verbazing uw ervaringen tijdens de camino! Respect man!