Dag 6 vrijdag:Prunay Casserrau naar Tours en verder naar Marcilly aan de rivier de Vienne.

Frankrijk, Marcilly-sur-Vienne

De kippen en hanen waren mij vergeten wakker maken.Dus rond 7u liep mijn wekker af. De pizza met ansjovis had mij zwaar op de maag gelegen.Die visjes zwemmen liever in water dan in Stella vrees ik.Maar nu ik er goed en wel doorgekomen was moest ik op staan en terug een stevig ontbijt.De camping uitbaatster had crepes gebakken.Ik had geen keuze alles opeten want ik zou dadelijk weer veel cal. verbranden.Het eerste stukje verliep goed maar op een mooi fietspad richting Tours begon mijn gps scherm steeds uit te gaan.Nieuwe batterijen, reset iedere keer het zelfde.Het zweet brak mij nu nog meer uit want zonder dat ben ik verloren.Na een tijdje kreeg ik het toch voor mekaar en kon ik rustig Tours binnen rijden langs echt mooie fietspaden.In Tours ben ik even gestopt eerst aan de Cathedraal.Een bedelaar in rolstoel verwelkomde mij in alle talen.Hij zag dat ik niet graag mijn volgeladen fiets alleen achterliet.Maar hij verzekerde mij hij ging er op letten.De arme man had geen benen meer dus een dief achterna lopen zou niet gaan.Tours is de eindbestemming van mijn eerste boekje van de St Jacobs route.Ninove tot Tours is dan toch al 620 km maar ik heb er zeker al 20 verkeerd of meer gereden.Nee en niet om café met Stella te gaan zoeken.Tijd dus om de tweede GPX track te starten maar weer moest ik iets verkeerd gedaan hebben want buiten hdt spoor hak nietw medr zonder sratenplan is dat nog moeilijker.Terug dus een stress moment.Alle instellingen terug beginnen te bekijken.Waarschijnlijk is de gps per vergissinc in een ander userprofiel gekomen waar de instellingen niet jjist van staan.Maar het duurde toch lang voor ik dat kon oplossen.Ik had gewoon thuis met die Oregon veel meer moeten oefenen.Er kan zo veel fout gaan met dat ding.Met mijn Edge heb ik dqt nooit gehad dat is veel simpeler.Ondertussen was gaan regenen maar nu did gps terug werkte wou ik to h wat verder fietsen dan 50km.Dus de mooie grote camping van Tours dan maar voorbib gereden.Oh en ik ben het kleine dorpje Bosset en Pousu voorbij gereden.Daar heeft mijn broer en zijn vrouw nog een mooi buitenverblijf gehad.Had dat nu nog niet verkocht geweest dan had ik daar nu zeker blijven overnachten.Maar ik ben nu op een kleine camping communale beland.En ze hadden nog leuke paalhutten vrij zo moest in de motregen de tent niet opzetten.Maar ik durf mijn hut met alle spullen hier niet alleen laten.Ik heb deze keer geen vertrouwen in de andere campeergasten.Ik denk dat het rondtrekkende sigeuners zijn.Allé wij zien wel of we morgen nog kunnen verder fietsen...Mijn was die zal niet echt drogen want het weer is nog steeds niet stabiel.

:-) de rolstoelgebruiker geen aalmoes gegeven? Wel mooie ervaringen wat je daar meemaakt! En de beste herinneringen voor later. Geniet ervan! Veel plezier!

Tom.Mulders 2018-05-26 00:59:53

Zo op de kaart gezien schiet het al aardig op ! Plezier om je verslagen te lezen. Vandaag uitstap bij rbsc met een nacra 500. goede veilige en droge reis toegewenst ! pp

pp 2018-05-26 08:59:25

Goed bezig Wim, goed gemiddelde aan het rijden. De volgende keer misschien op de goed oude manier en papieren wegenkaarten gebruiken (minder stressen :-) ). goede rit verder en we blijven duimen!

Jan Leemans 2018-05-26 13:32:20

Prachtig als je deze verslagen leest maar het met beentjes doen is heel wat anders! Veel moed en succes beste buur en hopelijk blijf je van tegenslagen bespaard. We blijven je volgen en steunen. Groeten uit Koksijde van ons allen. Cheri

Cheri van der speeten 2018-05-26 17:05:53

Nu al in Tours. Vergeet niet te stoppen voor pain, vin et boursain. Straks arriveer je te vroeg. Geniet er van.

Peter 2018-05-26 17:32:34

Voordeel ... tegen dat je terug bent, zal je deze GPS ook kennen ;-) Op naar het volgende traject! Leuk om mee te volgen!!

Katrien De Bruyne 2018-05-27 14:50:57

Beste Wim, we hebben al je verslagen gelezen en ze hebben ons geraakt. Wat een belevenis !!! We blijven je volgen en we hopen dat alles mag verlopen naar wens. Vele groetjes. Geniet ervan !

Patrick, Gerda en Mathias 2018-05-27 19:39:33

Amai Wim.. van nen challenge gesproken!! Doet da super goed. Leuk om je te kunnen volgen. Super veel corrogge

Karine Van Valckenborgh 2018-05-27 20:59:14

Hoi Piet, ik moest daarnet aan jou denken.Je had me nog gezegd geen vouwstoeltje mee te nemen .Heb vandaag met de post al 2,7kg luxe spullen naqr huis gestuurd. Want inderdaad less is more !