Dag 10 Sainte-Terre naar Pissos Landes

Frankrijk, Sainte-Terre

Vandaag met Henk naar Cadillac en verder door.Het loopt niet lekker voor mij .Snel naar een bakker meer eten dri nken en suikers ik voel mij slapkes.Hen rijd voor de 2de maal in 3 dagen lek. Ik help hem en in nog geen 10 minuten plakken wij zijn 2 binnenbanden.In Cadillac genieten wij van koffie.ik begin nog meer te eten een stuk pizza een broodje brie en een orangina.Ik kan nu enkelen urdn constant wiselen met Henk.Want wij hebben weer wat tegen wind.Mijn was kan drogen onder net dat ik boven de achtertassen heb.Want een handwasje doen is snel gedaan maar dat drogen bij zulk slecht weer is niet simpel.Zo hadden wij gisteren alle straalkachtjes aan om onze spullen te drogen.het was echt camperen in een studio geen zicht.Wij hebben vqndaag nog een kleine 25km door de bossen van de Landes greden. Wat een saaie omgeving bossen en nog een bossen.Op 2uur rijden zijn wij maar 4 auto's tegen gekomen.Waaronder de boswachter.bij een kleine rustpauze begin ik weer te bellen naar chambr dHotes gittes B&B en camping.meestal geen antwoord of on est complet.na 20 minuten merkt Henkt dat het volgende dorpje Pissos een huisje ingericht heeft voor doortrekkende pelgrims.Google en de website van de gemeente adverteren het .Via de gemeentewerneemster kom ik bij de beheerder en die geeft mij het juiste adres en de code van het huisje.Schitterend nieuws.In het dorp voor Pissos Moestey koop ik eten voor deze avond.ik heb zin in spek met ei en pasta.Mooi aan de kapel van Moestey uit de 13 14de eeuw staat een bord dat het vandaar nog 1000km is naar SDC.Maar voor mij zal dat nog 150km meer zijn.Al begin ik al te twijfelen of ik ook niet via Sint Jean Pied De Port en col de Ibaneta de Pyreneeën oversteek.Of toch maar de Somport de verste en mooiste.Toen ik met de beheerder van het pelgrimshuis aan het afrekenen waren op het grote terras buiten kwam plot na 2 dagen Jan -Piet aangestoven.Hij was meer dan blij dat wij samen deze unieke slaapplaats hadden gevonden.Jan Piet was al 2 dagen alleen onderweg geweest.Wij hebben nu samen gekookt. Enkel het wassen met de machine lukte niet.Die bleek defekt.Dus maar weer alles met de hand en binnen proberen drogen.Wij hebben 3 kamers er 11 bedden.Ik slaap beneden in de masterbedroom.Henk was blij dat ik het allemaal kon regelen wat zijn Frans is wat mijn Spaans is .Dat wordt spannend.Want de Spanjaarden in het binnenland spreken enkel spaans.Maar ik ga vertrouwen op google translate...

Blijven gaan, besten!! Succes!

David Moens 2018-05-30 01:21:21

Hallo Wim, leuk om je reisverhalen te kunnen volgen. Wij genieten mee, mede door het feit dat wij ook zo door Frankrijk reizen op weg naar Spanje met onze mobilhome. Ook fijn dat je toch wat collega pelgrims tegen bent gekomen, alleen rijden is toch een karakteriele onderneming hé. Nog veel plezier en fietsgenot met hopelijk toch wat beter, lees droger, weer.

Erik en Suzy 2018-05-30 07:24:08

Fijn om je zo te kunnen volgen elke dag ! Een hele uitdaging maar wel om van te genieten. Er zal vanaf nu een leven zijn van voor en na SDC... raf en eddy

Raf en Eddy 2018-05-30 08:03:03

Stevig werk besten! Daartegen is een SimpliVity offerte maar kattenpis hé :-). Volhouden nu, de voldoening zal des te groter zijn!

Koen VD 2018-05-30 09:06:35

Dag Wim, Tof en spannend om je blog en je pelgrimsverhaal elke dag te volgen !! Zeer zeker zal je je wel eens afvragen waarom, en hoe lang nog … maar de voldoening nadien zal des te uitbundiger zijn ! Zoals hierboven vermeld: een leven voor en na SDC … Volhouden en de "bergen" geraak je wel over … graag traag … Mooie foto's ook ! Tot hoors / ziens, Johan

johan muylaert 2018-05-30 09:27:37

Ge gaat er echt vandoor, zo ver dat je al bent! Ik kijk echt elke dag uit naar je reisverslagen.

Petra 2018-05-30 09:29:05

De laatste 1000 km... of 1150 (who cares?)... En dan mag je nog over de Pyreneeën, Lucky you. Het zal nog wat afzien zijn, maar de voldoening zal des te groter zijn. Handwasjes en was gedroogd krijgen, blijkt een hele klus te zijn, zeker bij vochtig weer... Dan kun je enkel maar dromen van een volgwagen met wasmachine en droogkast.... (wie zou daar kunnen voor zorgen?...) Komaan Wim, Hou de moed erin!

Myriam en Etienne 2018-05-30 13:00:31

Wim top wat je doet en zeker wat erachter zit Komaaaan maat 👍👍

Gino 2018-05-30 14:25:36

Hey Wim, doet me plezier dat het goed met je gaat. Met een beetje gezelschap is het ook al een heel ander verhaal vermoed ik. Mooie foto's trouwens , doe zo verder en nu je toch in de helft zit kan je enkel nog vooruit he :-)! Het beste en hou de moed erin. groeten Jan

Jan Leemans 2018-05-30 18:54:11

Amai Wim ge zijt toch al goed opgeschoten denk ik! Fijn dat we we het kunnen volgen. Hopelijk betert het weer zodat je intussen magere lichaam wat warmte kan opnemen. Sport en Vreugde is fier op U!

Rik 2018-05-30 21:38:29

Hey Wim, Een fantastisch avontuur dat je beleeft. Geniet er van en hou de moed erin!

Steven v 2018-05-30 21:49:10

Terwijl ik hier in een bushokje in het laatste dorpje voor Orolon geniet van een stokbroodje met kaas is het zeer leuk om al toffe reacties te lezen. ik heb veel supporters.Zonet heb ik de bergen al in het zicht Bedankt allemaal.En tot snel.