Rondreis zuidwest USA 2018.

9 sep 2018 - 11 okt 2018

Onze dertiende rondreis door Noord-Amerika (zuidwesten).

Hartelijk welkom op ons reisblog. Inmiddels zijn wij al weer thuis en kijken terug op een prachtige vakantie.
Tijdens de reis hebben wij regelmatig iets geschreven en een aantal foto's laten zien, zodat de thuisblijvers als het ware een beetje met ons konden meereizen. Het verslag blijft online staan, zodat toekomstige reizigers daar misschien nog ideeën uit kunnen opdoen.

Tijdens deze reis bezochten wij delen van 4 staten in de Verenigde Staten van Amerika, namelijk Colorado, New Mexico, Arizona en Utah. Wij gingen naar een aantal bekende nationale en staatsparken in dit Four Corners *) gebied. En ook naar een stel kleine juweeltjes, natuurgebieden waar het massatoerisme doorgaans niet zo snel komt. Diverse plekken hadden wij al eens bezocht, andere waren nieuw voor ons.

Wij vlogen met KLM (Delta Air Lines) naar Denver in de staat Colorado, met een overstap in Detroit (Michigan). Op het vliegveld van Denver stond een huurauto van de firma Alamo voor ons klaar voor de gehele duur van de reis.
Wij verbleven in hotels. Deze keer hadden wij al veel kamers van te voren geboekt, want het toerisme is behoorlijk toegenomen de laatste jaren en op de bonnefooi reizen in dit gebied is steeds uitdagender geworden. Bovendien zijn de laatste jaren de kamerprijzen flink verhoogd en hoe later men boekt, hoe hoger de kosten zijn.
Na de rondreis vertrokken wij vanuit Denver terug naar huis, met ook weer een overstap in Detroit.

Hierbij de plaatsen en bezienswaardigheden in volgorde zoals wij die bezochten:
Denver – Calhan Paint Mines Interpretive Park – Garden of the Gods Park – Florissant Fossil Beds National Monument – Gunnison – Crested Butte – Curecanti National Recreation Area – Ridgway – Ouray – Mountain Village – Durango – Aztec Ruins National Monument – Four Corners Monument and Tribal Park – Valley of the Gods – Bluff – Goosenecks State Park – Monument Valley Navajo Tribal Park – Page – Glen Canyon Dam – Navajo Bridge – Lees Ferry – Jacob Lake – Grand Canyon National Park (North Rim) – Pipe Spring National Monument – St. George – Snow Canyon State Park – La Verkin – Zion National Park – Tropic – Bryce Canyon National Park – Utah State Route 12 (Burr Trail – Long Canyon) – Torrey – Capitol Reef National Park – Goblin Valley State Park – Moab – Canyonlands National Park – Arches National Park – Dead Horse Point State Park – Glenwood Springs – Vail – Georgetown – Denver.

Tijdens deze roadtrip van 33 dagen (= inclusief de reisdagen) hebben wij totaal gereden: 3.317 mijl = 5.338 kilometer = gemiddeld per dag 172 kilometer.

Klik op de link om naar de routekaart van deze reis te gaan: Routekaart

Reisverslagen van een paar van onze eerdere Amerikareizen zijn te vinden onder de link:
Amerikareisverslagen

En reisverslagen van een aantal van onze andere reizen zijn te vinden onder de link:
Dutchmarco

Veel leesplezier, Marco en Rina (M&R).

*) Four Corners verwijst naar het vierstatenpunt waar de Amerikaanse staten Arizona, Colorado, New Mexico en Utah aan elkaar grenzen. Daarnaast verwijst de benaming naar de regio rondom dit punt en naar het monument dat dit punt markeert.
Het punt waar de genoemde vier staten aan elkaar grenzen, bestaat uit een kruispunt van grenzen waarvan elke hoek negentig graden is. Het is het enige punt waar vier Amerikaanse staten samenkomen en is daarom (ondanks de afgelegen ligging) een toeristische trekpleister.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Menrbijtjes volgen

Ontvang een email zodra Menrbijtjes een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis