Dag 8 Pieterpad Ommen Hellendoorn

Nederland, Ommen

De route start vanochtend lekker makkelijk meteen vanaf station Ommen. Eerst nog een lekker bakkie en dan ben ik klaar om te gaan. Nadat ik Ommen uit ben begint de weg al meteen de glooien. Het bos ruikt heerlijk na de plensbui van vannacht/ vanmorgen. Genieten met een grote G weer. Dat er aardig wat gevalen is zie ik aan de riviertjes die het water gemaakt hebben op de heuvels. Voor vandaag wordt er geen regen meer verwacht. Al snel ben ik bij een uitkijktoren en die moet beklommen worden. Het is niet helemaal helder, maar ik kan toch best ver kijken. Het windjasje wat ik asn heb kan ook meteen in de tas. Niet meer nodig. Nu op weg naar de Lemelerberg. Daar op de top zit je op 78 meter boven NAP en ook op het hoogste punt van het Pieterpad als ik me niet vergis. Leuk gesprek met 2 danes uit het zuiden. Ze lopen echter niet mijn tempo dus na een kwartiertje zeg ik ze gedag en vervolg mijn eigen weg. Net als ik over de helft ben zie ik onverwachts een rustpunt. Daar ga ik eens lekker gebruik van maken. Het blijkt een theehuisje. Volledig ingericht om koffie en thee met een plak cake te nemen. Ook hier weer zelfbediening en men vertrouwt op de eerlijkheid van de bezoeker. Er is zelfs een toillet gebouwd hiervoor. Super! Hierna is het nog maar een kleine 10 kilometer tot Hellendoorn. Het is voorbij voor ik er erg in heb. Even Google maps gebruiken om de bushalte te vinden en op weg terug naar mijn logeeradres.