Kleuren, Koeien en Tempels

India, Puducherry

Vandaag heb ik voor het eerst het idee gekregen sinds ik hier ben dat ik het wel ga uithouden hier.
Na het ontbijt vanochtend liepen we met de kinderen, Father Emmanuel en een broeder zo'n drie kilometer naar een kerkhof. Het was de eerste keer dat ik echt India kon zien van dichtbij. Veel verschillende geuren en kleuren, zwerfhonden en koeien op elke hoek van de straat en geweldige hindoetempels.
Het was ook de eerste keer dat we de kinderen wat beter konden leren kennen. Het is een hele leuke groep. Heel open en speels. Een beetje jammer dat ze niet zo goed Engels kunnen. Ze wijzen vooral naar bomen en bloemen en zeggen dan iets als: "Look! Banana tree!" gevolgd door wat zinnen in Tamil.
Na de wandeling hadden we een lekkere lunch en om mijn moeder te plezieren zal ik deze beschrijven. We hadden een lekkere gefrituurde vis met rijst en een kipcurry, wat ik overigens met mijn blote handen opheb, want dat is blijkbaar een ding hier.
Enfin, na de lunch gingen Ymke en ik een beetje kaarten en chillen, waarna ik ging lezen in mijn kamer.
Father Maria kwam wat later om ons te vragen om thee te drinken. In zijn kantoor praatten we over van alles en om de een of andere reden bracht Ymke High School Musical op. We lieten de Father wat filmpjes zien, dat was erg grappig.
We hebben net gedineerd en zitten in de wi-fi zone. Ik moet zo wel naar bed, want Father Maria en ik gaan morgenvroeg onze zoekgeraakte bagage ophalen. Ymke kan uitslapen, ik heb het kortste strootje getrokken.

Tot snel beste lezers!
Geschreven door Nils.

Nice

nilsxxx<3 2016-11-02 17:28:26

Haha klinkt heerlijk, dat eten van jullie! Fijn dat jullie je spullen morgen op kunnen halen, wel jammer dat jij het kortste strootje had Nils! ;) De kinderen Engels leren, lijkt me een leuke uitdaging.

Ynge 2016-11-02 18:45:10

Ik vind dit echt leuk om te lezen. Ik ben zo ontzettend blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geweldig!❤️️

Isa 2016-11-02 18:47:48

Ik zie nu pas dat er ook foto's bij zitten 😂 Maar superleuk om te lezen. Heel veel plezier en sterkte met het vroege opstaan morgen!!

Leanne 2016-11-02 21:39:17

Leuk zo om alles mee lezen. En vooral eetfoto's. Zijn jullie al vegetarisch? :-) Groetjes uit regenland. Mariken.