Bagage, rijst en een tuktuk

India, Pondicherry

Uiteindelijk na nog wat slapen en een halve jungle book zijn we ook veilig geland in Chennai. Helaas liep daar ook niet alles helemaal soepel, wij hadden dan misschien wel gerend naar het vliegtuig maar blijkbaar onze koffers niet, en die liggen nog op London. Als het goed is, komen die woensdag of donderdag aan bij ons! (Heb ik wel eindelijk iets aan het ondergoed wat mijn moeder altijd in mijn handbagage stopt, hahah) Buiten stond de Father al bijna anderhalf uur op ons te wachten :o, maar die verwelkomde ons erg lief met een soort van sjaal. In de auto viel ik al snel in slaap, (suprise ymke valt in slaap) want dat was niet super goed gelukt in het vliegtuig. Nadat we een tijdje onder weg waren, nam hij ons mee naar een restaurantje en hebben we drie soorten rijst op met een wat scherp sausje en kokos iets. Ik moet toch een beetje wennen aan het verschil tussen smaken in India en Nederland, maar wel voor het eerst met de handen gegeten! De autorit vervolgde en.soms sliepen we wat en soms vertelde de father wat. Toen we aan kwamen op het project stonden er 19 kindjes ons welkom te heetten en zongen een leuk liedje. De rest, nog bijna 80 kinderen, had nog vakantie, maar deze kindjes zitten op de govermentschool dus die moesten vandaag al en de rest komt morgen! In ieder geval dat was wat ik er van begreep want ik heb soms nog moeite om dat indiaas engels goed te verstaan. Verder is de Father echt super lief voor ons, vanmiddag even rustpauze gedaan en nu weer evetjes! En ook wel nodig want voel de Jetlag toch een beetje. Gelukkig hebben we een chille kamer allebei, eigen badkamer, ik zelfs een koelkast, een airco en ze hadden zelfs tandpasta en handddoeken oor ons neer gelegd dus dat uiteusten komt wel goed!
Straks gaan we even wat kleding en een simkaart kopen in een tuktuk dus dat lijkt me wel vet. Vanavond gaan we dan even kijken wat we gaan doen verder hier dus ook daar helpt de Father ook erg fijn! Het is hier natuurlijk wel even wennen, maar iedereen is erg aardig en bijna overal airco dus dat maakt het al wel wat makkelijker Hopelijk kunnen we ook iets vinden om straks over dag te doen met de kinderen!

Liefs uit India

Ontzettend leuk dat jullie zo snel al twee berichten hebben geplaatst! Heel fijn om te lezen!

Annemarie 2016-11-01 12:42:59

Hoi Ymke en Nils, Leuk om via jullie blog op afstand mee te leven met jullie. Sterkte met acclimatiseren en heb het goed daar! Liefs, Marieke

Marieke van Dommele 2016-11-01 19:20:39

Wat leuk om nu al iets te lezen. En wat een belevenissen op de allereerste dag! Liefs

Monique 2016-11-01 19:54:57

Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! En heeeeel blij dat jullie veilig zijn aangekomen natuurlijk. Xxx

Ynge 2016-11-01 22:51:20

Mooi dat de rijs goed verlopen op de kofffers na dan. Heel leuk dat de kinderen en de organisatie jullie met open armen ontvangen.

Marco 2016-11-01 23:06:04

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen Maak er een mooie tijd van en geniet Van de mooie momenten groetjes

Herbert 2016-11-02 07:01:18

Ha Ymke en Nils, Het is nu dus echt begonnen! Een hele goede tijd gewenst. Heel hartelijke groet van grote afstand.

Russen, Buitenpost 2016-11-02 10:49:34

Ha Nils en Ymke, Wat leuk om zo snel al wat van jullie te lezen. Klinkt alsof jullie goed ontvangen zijn. Geniet er van! Liefs