Almelo

Italië, Roma

Epiloog

Woensdag, aan het eind van de dag, ben ik weer terug in Almelo.

Ik heb meer dan 2500 kilometer op de fiets afgelegd. De lengte zegt eigenlijk niets. Het ging om de reis. Je hebt een doel, fietst en dan kom je waar je wilt zijn en dan stopt het.
Je fietst met het gevoel dat het goed komt. Je fietst voor je plezier, de geweldige landschappen, de boeiende ontmoetingen. Kortom het avontuur. Fietsen is ook af en toe afzien; dat hoort er bij. Het overkomt je en dan ga je er mee om, zoals het zich aandient. Je denkt niet teveel na, je gaat verdan.

Loslaten en vertrouwen zijn twee woorden die voor mij in deze reis centraal staan.

Kom je terug als een ander mens? Ik denk het wel. Je neemt je indrukken, je ervaringen mee. De bijzondere ontmoetingen, de emoties. En dan kan het niet anders zijn, dan dat het invloed heeft.

Bijzonder dat ik deze reis heb kunnen doen. De hartelijke ontvangsten en de positieve reacties, die ik op verschillende manieren heb mogen ontvangen, hartelijk dank daarvoor.

Ik sluit af met een beeld wat ik dag twee in België oppikte over “gewoon doen” en een kaart welke Hans Reitsma heeft gemaakt van Rome I en II.

John, Wat bijzonder hoe je ook deze reis hebt ervaren, mooi beschreven!! Wij hebben genoten van je reisverslagen!!

Ingrid Jonge Poerink 2018-06-29 14:51:39

John ik ben je email kwijt. Wil volgend jaar ook naar rome fietsen wil je me emailen aub gr marco en heidy Pluggen@quicknet.nl