Van Almelo naar Rome 2016

17 aug 2016 - 14 sep 2016

Op de fiets naar Rome.

Van Almelo naar Rome fietsen is voor een soort van jongensdroom. Een jongensdroom om vanuit Almelo naar de Middellandse Zee te fietsen. In 1996 ben ik van plan geweest om naar Santiago de Compostella te fietsen. Het kwam er niet van. Een longonsteking gooide roet in het eten. En het lijkt me nu, als eenenzestig jarige, de tijd om deze droom te realiseren. Alleen en zonder vooraf al te veel geregeld te hebben. Het doel ligt in ieder geval vast: Rome. Reitsma's Route naar Rome is het kompas. De weg loopt globaal via Roermond, Koblenz, Garmisch Partenkirchen, Merano, Verona, Ferrara, Florence, Assisi naar Rome. Als het allemaal meezit dan ga ik voor de sportieve variant en wordt o.a. de Timmelsjoch een mooie uitdaging. Evenals een paar passen op weg naar het Gardameer. Onderweg breng ik zeker een bezoek aan Fattoria La Vialla in de buurt van Arezzo. Een biologisch familiebedrijf wat alles zelf verbouwt en produceert. En in Rome wil ik als afsluiting de basiliek van Santa Maria in Trastevere bezoeken. Een van de oudste kerken in Rome. Aan de buitenkant eenvoudig en van binnen heel bijzonder. Ik ben er een keer samen met Teun geweest, na het behalen van zijn middelbare school diploma.

Hoe de reis verloopt? De tijd zal het leren. "Het is de weg die telt"
En als er wifi is en ik nog wat energie over heb, laat ik via deze reisblog weten waar ik ben.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Johns.travels volgen

Ontvang een email zodra Johns.travels een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis