Een stukje west kust

Portugal, Aljezur

Vanmorgen besloten om naar de westkust te gaan. Martien had al een route in gedachte totdat de buurman even langs kwam en vertelde dat Praia do Monteclerigo heel mooi is.
Wij meteen de route aangepast en vertrokken. We reden door de bergen en zagen ineens de zee en het betreffende strand. wouw wat was dat een prachtig gezicht.
De zee heeft hier veel meer branding en hogere golven. En de kleuren zijn zo mooi...
Toen we de bocht omgingen zagen we links ook nog een klein dorpje tegen de berg aan geplakt. Heel leuk om te zien.
We hebben daar geluncht en zijn toen toch maar even gaan zonnebaden want naar zo'n zee kunnen we wel de hele dag kijken.
Later zijn we zoveel mogelijk langs de kust gaan rijden. overal zie je rotsen in de zee met enorme golven.
In de buurt van Arrifana hebben we door een gebied gewandeld waar direct de heerlijke geur opviel. Gelukkig kwamen we een vrouw tegen die ons kon vertellen wat we roken. Zystrosen heet het in het Duits. Google verteld ons dat het een zonneroosje is.
In Arrifana zagen we veel huizen leeg staan of niet afgebouwd.

s' avonds hebben we op het strand in Luz gegeten.

Mooie foto's

Jolanda 2017-06-16 13:48:53

Super mooi om te lezen, wellicht één van onze volgende reizen er naar toe! Hebben jullie niet de neiging om de zon in de winter in het zuiden te gaan zoeken met de camper en de kou te ontvluchten?

naardenoordkaap 2017-06-16 20:06:47

Wat een leuke manier om jullie vakantie te delen! Super :-)