the arctic circle centre

Noorwegen, Troms

Woensdag 20 juni 2012
Kilometerstand 9.923
Na een snurkvolle en weinig slaapvolle nacht staan we weer op tijd op (07.30 am). De was verzameld, ontbeten en weer op weg. Om 10.00 uur hebben we 10.000 op de kilometerteller staan. Om 11.27 uur bereiken we ons hoogste punt van deze reis bij de rotonde van de E10 en 83 richting Harstad. Dit is de eerste echte regendag. Daarom rijden we flink door, richting Mo I Rana. We maken dus meer kilometers dan verwacht.
We nemen de laatste boot van deze rondreis (nog eentje naar Denemarken en naar huis), van Skarbergel naar Bognes.
Omdat het blijft regenen, rijden we maar door. Het landschap is ondanks de regen mooi en afwisselend. Ca. 80 kilometer voor Mo I Rana komen we bij de Poolcirkel (19.30 uur). We maken wat foto's, gaan naar het poolcirkel centrum, shoppen wat bij de souvenirs. Ook nog een hapje eten. Het blijkt dat we niet meer uit de hele menukaart kunnen kiezen, dus we nemen allemaal een pizza. Nou, we hadden er ook maar 2 kunnen bestellen. De pizza's waren zo groot als het stuur van de camping. Het waren werkelijk reuzepizza's. Ina stelt voor hier te overnachten op de parkeerplaats. Misschien is het de volgende dag droog en kunnen we meer foto's maken. Dat doen we dus.
Omdat het buiten maar 6 graden is, doen we voor het eerst de kachel aan. En om ons inwendig ook nog eens warm te stoken, gaan we nog maar eens borrelen. Een goede gewoonte :-).
Om middernacht nog foto's gemaakt. Het is nog even licht als overdag.