Same dorp

Zweden, Jämtlands län

Vrijdag 22 juni 2012
Kilometerstand 10.860
Beesten: weer een boel rendieren
Lekker uitgeslapen tot 08.30 uur. Een strakblauwe hemel. Buiten ontbeten. Daarna nog een wandeling gemaakt aan de overkant van de rivier, naar het Same dorp. Pas om 11.30 uur vertrokken. We hadden besloten vandaag een rustige dag te hebben.
Zweedse kronen gepint, dus we konden weer vooruit.
Weer een kudde rendieren gezien, daarna nog een (achter de afrastering langs de weg). Het verveelt nooit. We moeten nu toch wel een paar goeie foto's hebben. Het landschap is weer heuvelachtig en we zien weer volop sneeuw. Het uitzicht is schitterend, met grote keien en rotsen die in de sneeuw liggen. Plotseling zien we 2 rendieren in de sneeuw. Geweldig.
Om 13.30 uur stoppen we bij een P bij een meer om te lunchen. Er staat een picknick tafel. Als alles weer is opgeruimd, blijven we lekker zitten. Het is zonnig en warm. Om 16.00 uur weer verder. Na een uurtje vinden we een mooie camping bij Gäddede met een mooie plek bij een groot meer. Tijd voor een borrel.
Om 23.00 uur is de zon nog niet onder, maar verdwijnt wel achter de berg aan de overkant van het meer. Dit levert prachtige plaatjes op.