zuid Noorwegen

Maandag 11 juni
Kilometerstand 7.450
Beesten: geeneen!
Om 08:00 uur opgestaan. Goed geslapen, doodstil buiten, lekker ontbeten en... Nog niet op pad. Nog even naar het badhuis, het chemisch toilet legen en jaaaah, weg om 10.00 uur.
En wat een mooie route. Van Mandal naar Sola (bij Stavanger). Natuurlijk niet de snelste, maar wel prachtigste. Veel watertjes, mooie uitzichten, veel groen, veel rotspartijen en ga zo maar door. Onderweg gestopt om koffie te drinken. in de berm en natuurlijk géén foto's gemaakt.
Onderweg brak Jean een groot stuk van zijn kies af. Op één van de vele snoepjes... Gelukkig heeft hij er geen last van, anders moesten we ook nog naar de tandarts.
Voor Caroline naar het vliegveld (Sola) gegaan om te vragen wanneer ze kon inchecken en of ze haar tentje mee kon nemen tegen een redelijke prijs: nee dus. een nieuwe tent kost bijna even veel als het vervoer naar Göteborg. We nemen het dus maar mee naar Nederland.
Daarna verder richting Lauvik waar we met de boot oversteken naar Oanes, doorgereden naar Jorpeland zodat we dinsdag niet zover hoeven te rijden naar de Prekestolen. En eigenlijk willen we ook wel eens een rustig avondje. We hebben toch al heel wat kilometers in de camper gezeten.
We kwamen uit bij een haventje. Kosten: 100 Deense kronen ca. 15 euro, niet veel, toch? En leuk.