op weg naar de poolcirkel

Noorwegen, Kilboghavn

Zondag 17 juni 2012
Kilometerstand 9.025
Rond 09.05 uur vertrokken richting Poolcirkel. Helaas bij de middagpauze een klein ongelukje gehad. Jean raakte bij het inparkeren met onze achterbumpber de achterbumper van een andere geparkeerde camper van een Nederlands stel. De mevrouw was wel heel boos. Affijn, op zich bleek de schade mee te vallen. Gelukkig kon hun bumper profisorisch gemaakt worden met ducktape. Martien kon onze bumper repareren. De papieren ingevuld, wat gegeten en na de schrik weer op weg. Alleen nog een verzekeringskwestie.
Doorgereden tot Kilbogham, zon, zee, sneeuw, daar op een langparkeerplaats overnacht bij het water. Om de hoek de aanlegplaats van de boot naar Lavsund/Sleneset/Onoy/Traena/Selvaer. Allemaal eilandjes. Heerlijk in de avondzon geborreld en gegeten. Wel zijn hier wat muggen. Toch weer een speciaal plekje. Jean nog gebeld met de verzekeringsmaatschappij, gegeten, foto's gemaakt, plannen gemaakt en weer een dag om. We gingen om 12.30 pm maar slapen, het bleef licht! Het zal wennen zijn thuis, als het om 22.00-23.00 uur alweer donker is. Het is lichter dan op een regenachtige dag in zomers Nederland. De vogels blijven de hele nacht fluiten. Ze genieten ook van de lange dagen.