een echte WOUW-dag

Vrijdag 15 juni 2012
Kilometerstand 8.000
Een kleine kudde rendieren
Na een korte nacht weer klaar gemaakt om te vertrekken. Jean heeft brood gehaald. Hij moest wel even op de bakker wachten en zelf het brood snijden in de snijmachine.
Water bijgevuld, afvalwater weg gedaan. getankt en onder een stralend zonnetje vertrokken om 09.15 uur.
Wat een mooie route Prachtige bergen, veel meren, watervallen/valletjes, het hield maar niet op. Heel wat tunnels gehad en ook de langste tunnel ter wereld: de Loedal Tunnelen, 24,5 km. Gestopt tussen de bergen in het dorpje Loerdalsyri om te picknicken. We komen toch bruin terug van deze vakantie. Dan weer verder en plotseling een pontje. Hoe is het mogelijk.
Soms vanaf de boot meteen een tunnel in. Dit is tunnelland.
Een route door het fjordengebied, steeds hoger, tot we tussen de eeuwige sneeuw door rijden. Ruig wit landschap, heel veel foto's gemaakt. Tot nu toe de allermooiste dag. We hebben ons geen minuut verveeld. Je moet blijven kijken.
Om ca. 20.30 uur in Geirangen op de camping een plaatsje gekregen, helemaal onderaan in de fjord. Gekookt en daarna in slaap gevallen bij het geluid van de watervallen. Noorwegen is namelijk ook een waterval-land. En vandaag lekker zonnig en warm weer.
En.... onze eerste rendieren gezien!