Zweden in

Donderdag 21 juni 2012
Kilometerstand 10.485
Beesten tig rendieren en 3 elanden
Na een koude nacht een zonnige ochtend. Kunnen we lekker foto's maken. We maken tig foto's met de zelfontspanner en hebben veel lol op de parkeerplaats. Na het ontbijt gaan we nog eens voor souvenirs shoppen en maken al ons Noorse geld op. We gaan vandaag naar Zweden.
We zijn pas enkele minuten onderweg als Martien (hij rijdt) een rendier langs de kant van de weg ziet. Na een gecontroleerde remmannoeuvre zien we dat er nog 5 vlak bij de camper staan. Veel foto's gemaakt en wij blij.
De dieren blijven gewoon staan, als volleerde fotomodellen. Een stukje verder zien we 2 elanden, maar stoppen is moeilijk, zodat we geen foto's kunnen maken. Een stukje verder zien we nog een eland.
Om 11.57 passeren we de grens (10.594) en zien we onze eerste rendieren in Zweden. Het zijn meteen 2 kuddes. Een stuk verderop ligt zelf een hele grote kudde langs de kant van de weg, zeker 30 dieren. Martien keert en geeft ons de gelegenheid om heel veel foto's te maken.
We gaan richting Saxnas, waar een mooie rode vos de weg oversteekt, dan verder via een wildroute. Bij Trapstegforsen (= trapwatervallen) is een prachtige (jaja) trapwaterval. Deze dag hebben we weer een bijzonder mooie route gereden. Uiteindelijk gecampeerd bij een natuurcamping aan de rivier bij Fatmamokke. Niet zo natuur als we gehoopt hadden. En eigenlijk een bejaardencamping.