17 e dag.

Spanje, Madrid

zo weer uitgeslapen op gestaan me gewassen en weer in gepakt.tijdens mijn dagelijk werk werd mijn ontbijt klaar gezet.dat zag er goed uit.ik moest nog betalen en uit schrijven.waarna vertrokken.liep lekker zo om half 8.niet meteen omhoog maar wel op onverhardeweg ik dacht het
meteen aan gisteren,hoeveel lekkages zal het worden.maar gewoon verder gegaan.na ongeveer 15 km in het stof wilde ik drinken en kwam er toen achter dat mijn bidons nog in de ijskast stonden.dus vergeten.jammer maar was niet anders .maar gewoon verder gegaan.op de rit kwam ik steeds meer lopers en fietsers tegen die in de zelfde richting gingen alle talenen kleuren en leeftijden heb ik gezien .tijdens mijn toch zo verder over die onverharde wegen waren er stukken bij daar zijn de keien van Parijs Roubaix niets bij .over zo een akker wegen heb ik nog nooit over gefietst maar zonder lekkage over heen gekomen .zeker 20 km lang geduurd voor ik weer op een verharde weg kwam .ik had dit niet willen missen .voor de lopers is dat nog veel zwaarder met al dat gewicht op hun rug. eenmaal op de verharde weg lekker door kunnen fietsen naar het volgende stadje daar door gereden zag ik een fietsenzaak ben meteen gestop voor een nieuwe bidon. en meteen laten vullen ook 4,nieuwe remblokjes gekocht die ik morgenvroeg eerst even verwissel voor ik.vertrek. voor ik vertrok naar mijn eindbestemming dat was Burgos . nog even gestop om iets te eten . daar heb ik man uit Duitsland getroffen een loper uit hannoverveen echte pelgrim hij was al onderweg van maart. tijdens het vertellen zijn we op een terrasje wat gaan drinken . daar zaten nog meer lopers daar zijn we bij mogen gaan zitten koffie bestel en wat zitten te vertellen de andere lopers waren dames uit Frankrijk Engeland en Duitsland.fotos bij gevoegd .het was ook nog heel warm geworden zo om 14,uur +- 40.% na ongeveer 1 uur weer vertrokken.nog een keer gestop voor water bij een pelgrims café daar zaten twee oudere , mijn leeftijd lekker aan het bier het ware mensen uit Meppel.toen echt op weg naar Burgos tijdensmij laatste km enkele malen nat geworden maar niet erg was lekker verkoelend. bij de stad aan gekomen meteen de weg naar een refugio gevraagd op mijn Spaanse manier .maar wel gekregen tijdens mij tochtje naar de refugio langs de grote kerk moet gaan waar een paar wert getrouwd zie fotos . bij de slaapplaats aan gekomen weet ik meteen in geschreven en moest 5€ betalen voor een bed op een grote afdeling .maar wel appart mij spullen van de fiet gehaal en bij mijn bed gezet .ben me gaan douchen en voelde me een stuk lekkerder .ben toe naar beneden gegaan om wat te drinken en te eten .meteen recht tegenover de slaaplaats was er een eet café .glas bier en wat tappas gegeten daar in gesprek gekomen met een jonger stel uit Bremen , die verterken mieg van uit burgos te voet naar Santiago.we hebben het over van en alles. nog wat .wk voetbal en over wielrennen .en enkele ervaring van mijn tot nu toe mee gemaakte indrukken vertel wat de reis van mij betreft.nog samen een glas wijn gedronken en een foto laten maken zie foto.en weer terug naar de refugio , want die gaat om 22;30 dicht en gaat het licht uit . en ik maar in het donkere mijn blog aan het schrijven.maar wel met plezier. zo nu nog even versturen en dan slapen. groetjes tot morgen.

Ut is sjus of iech unne serie bin aont volge, unne serie dee steeds spannender weurt! Slaop lekker, en op naor murge! Xxx

eef 2014-08-02 00:31:42

Nog ff Alberto Daan kinne veer de naom Pelgrim toevoege bij uuch roopnaome... grtz. en welteruste. x

Sjeeke 2014-08-02 00:44:26

Awwe bin gruuts op diech

Eric 2014-08-02 01:22:20

Komt sinterklaas niet uit madrid als je hem tegen komt doe hem de groeten en zet m op nog ff doorbijten...

gino 2014-08-02 07:09:09

Bin supertrots op diech kerel, geweldig

carl 2014-08-02 08:55:18

he albert es in die bidons beer hao gezeten dan haws de ze neet vergeten ,laot ze dich lekker smaken jong dat hebs ze whal dubbel en dik verdeent nog effe en de bes wha ste zeu lang van hubs gedreumd succes verder.

jos 2014-08-02 09:32:26

Daanke daanke, dat deit mieg good die reacties.