16e dag.

Spanje, Madrid

was,al vroeg op vandaag alles weer ingepakt om op tijd te kunnen verterken.eerst even wassen en wat er nog allemaal zo. bij komt kijken .evengaan kijken waar het ondbijt te krijgen is.snel gevonden, alle spullen mee naar boven naar het restaurant móeten mee nemen, en begonnen eten.wel op het gemak . samen aan tafel met de zelfde jongens uit België .toen we klaar waren ben ik de fiets gaan halen .ik de fiets van het slot gedaan zag ik dat de achterband leeg stond dus het begon al goed.maar . niets aan de hand.even wisselen en was weer zo gebeurd.toen de tassen er weer op gedaan alles klaar en verterken maar.ma ja of het zo moest zijn zaten de tassen verkeerd op de fiets ik kwam met mijn haeekken achter teven de tassen aan . deze Maar verwisselen van kant. en toch maar vertrokken.even.het begon lekker iets valsplat ,maar daar stond er weer een voor mijn neus a 12% niet vermeld maar wel daar op mijn eigen tempo naar bvo en gereden.waar een korte afdalingen volgde.en dat voelt best lekkere.en zo de hele voor de middag gefiets ,zelfs vergeten foto's te maken ,maar in de staart van het verhaal komen wel wat foto's er bij.onderweg vanalles gebeurt oa 3 keer lek gereden op die slecht weg dekken daar. en tot over maat van alles moesten we ook nog een paar keer op onverharde weg moesten fietsen.gelukkig had ik van tevoren nog enkele binnen banden kunnen kopen in Logrono want op een van die stukken onverharde weg nog maals lek . maar weer eens moeten stoppen dit alles heeft er voor gezorgd dat ik in het geheel letterlijke en figuurlijk in zon was opgebrand, toch nog door gefietst naar het volgende dorpjes. Sotes daar aan gekoome na eerst een beklimming naar 650 m hoogte kwam ik in het dorpje aan rechts van de weg stonden twee bankjes ik ben afgestapt en even gaan zitten even wat drinken kwamen er een paar ouder personen aan die ook gingen zitten ik pakte mijn route boekje om te kijken hoe ver ik nog van de plaats van bestemming zat dat wad nog 40km verder. toen het ik besloten om niet meer verder te gaan was alweer 18 uur
met handen en mijn gebrekkige taal toch door aan die mensen naast me te vragen heb ik een heel fijnen slaapkamer gevonden in een refugio. moes wel nog even klimmen voor dat ik er was ik kwam er aan gefiets stond er een mvr aan de oprit te zwaaien en me te begroeten.wat me goed deed ben van de fiets afgekropen en heb me voorgesteld toen naar achtere van het huis gegaan en daar is me alles uitgelecht hoe het daar werkt.ook weer met alle gebreken wat ik in mijn talen knobbel heb.maar ik was daar maar helemaal alleen in dat huis .en mooi , zie foto's me gaan douche en lekker lang in de tuin gaan zitten uit te puffen nadat ik de was had verzorgd.toen ben ik even naar het dorpje gelopen en naar een klijn café binnen gegaan , daar stonden wat oudere aan de bar wijn te drinken.ik bestelde me een biertje wel grande .gelukkig sprak de barman wat Engels.hij vroeg mij waar ik vandaan kwam en waar ik heen ging ik vertelde dat ik naar Santiago ging met de fiets hij vertelde het meteen aan de andere personen in het café ik was meteen een ander klant. moest samen wijn proeven en,en die was lekker witte en rode, rioga wijn .nog wat fotos met het gezin buiten gemaakt. en ben weer verder gaan wandelen.bij de kerk aangekome was daar een drukte van mensen.ben gaan kijken was daar een dorps feeste met alleen maar chorisoworst met stokbrood en wijn ik heb er ook twee gekocht en op het plein opgegeten waar van foto's. toen ben ik Maar weer naar mijn slaap plaats gegaan .want ik was moe ,zelf zo moe dat ik onder het Blog schrijve in slaap ben gevallene. dus heb ik het vandaag omhalf 7uur af gemaakt.zo nu ga ik me klaar maken voor deze dag .op naar de volgens etappe.groetje en tot vanavond.

Alberto geer zit wel in uuch nopjes daor Zoe te leeze. geweldig x

Sjeeke 2014-08-01 22:01:19

Alber de Zuus ter goot oet! Hub ste al unne sixpack? Haha heet de chorizo gesmaak? Wie bevelt ut in españa? Supersjiek weer dien verslaag! Groetjes oet zieland!