8e dag

Frankrijk, Saint-Martial-d'Artenset

goeie morgen vandaag 24-07-2014 .het verhaal van gisteren, dit ivm dat ik pas om 10,45 een slaapplaats had gevonden.en nog zo veel moest doen uitpakken douche en ook mijn vrouwtje nog bellen. maar nu mijn verhaal van vandaag. vamorgen het hele ritueel dat iedere dag zoal gebeurd wassen. eten alles klaar maken nog even lekker een extra kop koffie gedronken.
zo richting mijn volgende plaats St Leonard. gefiets de eerste keer meteen op de goede weg ,gelukkig lekker rustig begonnen en vaker gestopt om van de omgeving te genieten op 13 km afstand de eerste grote stop gemaakt ,dit om een oud kasteel te bezoeken ,ik had in het geheel niet verwacht hoe mooi deze stop zou worden .
ik heb met kippenvel daar rond gelopen en het geheel in mij op genomen heel veel foto's gemaakt , maar niet met de gsm déze gebruikt te veel energie.zeker 1,45 uur daar gebleven en met de eigenaar zitten te vertellen zo goed als dat ging . hij vertelde hoe hij deze burcht 16 jaar geleden had gekocht van een boer ,en wat hij veel tegenstand had van de bevolking daar in de omgeving zelfs een gang naar de rechtbank was hem niet bespaard gebleven .
maar ondanks alles heeft hij veel kunnen doen daar. en alles in de oude staat terug aan het brengen .maar te veel geschreven ,de foto's zeggen genoeg. en toenweer op pad gegaan lekker door Bergen dalen en meren gegaan veel klimmen en door niemands land gegaan km lang geen mens te zien en de omgeving zijn alleen maar velden met graan of zonnebloemen . nog vele malen gesol voor foto's te maken . en ook om te genieten van de omgeving .na 35 km de eerste koffie pauze gepakt. en weer verder ophef gemak .ook nog met ene zeker Nienke uit amsterdam samen gefietst die was op reis richting Lourdes.zij ging na 30.km Na een camping .die op de route lag.nog even een cola gedronken en weer verder.in div plaatsen steppels gaan halen .op 89 km in het stadje. La souterraine bij de kerk twee Belgische fietsers getroffen ,ik was in de kerk toen ze me aan sprake waar ik van daan kwam .dus vertelt uit Maastricht .zij kwamen uit de omgeving van Brussel en gingen ook richting Lourdes .en dan verder met vrienden op vakantie .Maar door dat vele babbelen niet op de tijd gelet .maar weer verder op naar een slaapplaats zoeken in h verschillende dorpen geen plek . verder in het donker .in het plaatsje Benevent met geluk nog een plaats gekregen .de was eigenlijk al dich maar met wat bellen en op de ramen tikken toch nog binnen gelaten , en blij dat ik was . dit gebeurt mij niet meer.maar ondanks alles weer een heerlijk dag gehad .dus morgen eer lekker op pad.groetjes Albert.

Sjiek kerel, prachtige fotos. Hoeveel km heb je al totaal afgelegd totaal, ben wel benieuwd hoeveel. Gr

carl 2014-07-24 09:39:18

ja albert dat wil ik ook wel eens weten .veel groetjes en succes verder .

jos 2014-07-24 10:07:21

En alweer n stuk verder ik ben benieuwd naar alle verhalen van de dingen die je meemaakt tot snel...