de 22e dag.

Spanje, Madrid

vamorgen weer op tijd wakker alles op het gemak inorde gemaakt voor weer een klim dag .maar eerst koffie drinken en wat eten wat ik nog over had van gisteren .de Spaanse jongens die sliepen nog die zouden nog maar 50/75 km rijden per dag.de vader en zoon lagen ook nog te slapen in hun tent.maar toch samen met een andere Spanjaard vertokken,we zijn echt rustig begonnen aan de lange klim van 6/7 %om hoog en zo een 14 km lang.met 1km van 10%.maar liep lekker .onderweg nog enkele andere Spanjaarden ingehaald en verder samen naar boven gegaan.boven wat foto's gemaakt en naar beneden, maar in de afdaling zaten nog enkel stevige klimmetjes .nog niet zo erg ,alleen miste ik een afslach waar door ik 5 km naar beneden ben gegaan waar ik niet moest zijn daar kwam ik achter om dat me iemand tegen heeft gehouden Oke en gezegt dat ik. verkeerd zat.dus 5 km extra klim terug.had toch niks anders te doen .bovenaan gekomen op de goede weg verder gereden .tot in een ander dorpje.waar ik de jonge Spanjaarden weer heb getroffen. samen koffie gedronken .en weet Verder.ik.ben ook nog enkele km over het lopers pad gegaan. maar dat had ik beter niet kunnen doen na ongeveer 2 km kwam ik over een stuk weg ,als je dat een weg kan noemen.zo slecht ,zie fotos .en daar moesten de lopers dan over heen.ik kon niet meer terug dus ook maar lopen.zeker 8 km lang. wat heb ik respect voor die massa mensen die daar over heen gaan.maar ik vond het prachtig om het ook weer eens mee gemaakt te hebben.boven in het dorp zaten de , Spaanse jongens te eten,ze zagen me aan Komen en riepen dat ik moest komen zitten en wat mee te eten .wat dan ook maar gedaan heb ,toen afgesproken om seamen nog +-18 km verder te rijden naar Sarria.daar om 4uur aan gekomen hadden de jongens besloten om te stoppen en daar te over nachten .ik heb afscheid van ze genomen en ben nog ongeveer 25 km verder gereden tot Portomarina.daar aan gekomen en naar een slaap plaats gezocht ,maar alles was vol. ben ik naar het toeriste buro gegaan om te vragen waar ik nog terecht zou kunnen komen om te slapen.ze zij dat er naast het buro een grote sporthal lach,daar kon ik nog gaan kijken dat ook maar gedaan .lean daar binnen zaten en lagen daar Zeker 200 mensen over de vloer.ik zag nog een plaastje direct voor aan de trap wat nog vrij was.en nog gevraagt of ik daar gebruik van mocht maken .en dat mocht.mijn slaapzak er neer gelecht en de tassen van mijn fiets afgehaald.ben even gaan liggen waar van fotos zijn.even wat rond gekeken en voor mij zaten er een man en vrouw die duits aan het praten waren en gevraagd waar ik me kon douchen.ze zijn mij dat ik naar het gemeente gebouw kon gaan me daar kon douchen.dat ook maar gedaan.terug in de Hal gekomen de waardevolle spullen in mijn stuurtas gedaan en de rest bijelkaar in een hoek gezet.en naar buiten gegaan om wat foto's van de om geving te maken .tijdens dat tripje kwam ik dat duits stel weer tegen en die vroegen mij of ik ook nog moest eten ik zij ja toen vroegen ze mij om dat samen te doen ik vond het goed . dus we zijn naar een restaurant voor pelligrios gegaan en een pilgrimsmenu besleld met vis en salade .eerste een halve lieter bier gepakt en bij het eten rode wijn .en lekker dat het weer was.gedoon heerlijk.het was ondertussen al kwart over toen zijn terug naar de sportzaal gegaan om te slapen .ik wilden me in de slaapzak gaan leggen daar kwam een jonge man van spaanse afkom met een sport mat voor mij waar ik op kon gaan lig gen .boy dat kon ik wel gebruiken was better dan op de grond.toen Ben ik maar gaan slapen .waar door mijn verhaal nu pas over komt .zo de laaste km komen er aan .nog +-95 km te gaan .zo. tot straks dan maar.

Gezellig zoe slaope met al die lui! Haha de letste daag noe en daan is dien avontuur um... Succes met de letste loodjes mer dat zal diech zeker wel lukken xxxx

eef 2014-08-06 13:28:14

De laatse km, s en dan heb je het achter de rug nog ff doorbijten mooi gedaan....