Uitkijken naar het onbekende.....

Nederland, Waadhoeke

Nog 4 dagen en dan gaan we weer op reis! Ik, Mirjam Zoodsma van Reisburo Franeker, in real life. Jullie via de reisblog van Reisburo Franeker. Sorry, maar verschil moet er zijn....

Uitkijken naar het onbekende.
Ken je dat? Je gaat iets nieuws beleven, maar je weet nog niet helemaal wat je ervan kunt verwachten. Je weet alleen wel dat je het geweldig gaat vinden. Precies, met dit gevoel zit ik deze eerste blog te schrijven van mijn komende reis.

Komende dinsdag ga ik weer op reis, deze keer naar North & South Dakota én we zijn 24 uur op IJsland.
Vanaf Amsterdam vliegen we met Iceland Air naar Reykjavik. Daar aangekomen genieten we eerst van het warme water in de Blue Lagoon. Heerlijk na een paar uur vliegen. De volgende dag begint meteen met een kick, we gaan op safari door de natuur op een Quad! Een actieve kennismaking met dit mooie land.

Dan zijn onze 24 uur op het eiland voorbij en stappen we weer in het vliegtuig richting Denver.
Hier begint onze reis door North & South Dakota. Na reizen naar o.a. West USA en Route 66, vind ik het geweldig om nu een onbekend stuk van Amerika te ontdekken.
Zodra je hoort dat je mee mag op reis, hou ik ervan om te lezen over onze bestemming.
Mount Rushmore State en Peace Garden State. Wat is er te doen , hoe zit het met de geschiedenis. Ik lees verhalen over Lowis en Clark, de native americans Sakakawea en Crazy Horse. Over fossielen van 30 miljoen jaar oud en bizons die hier nog leven.

We hebben net een globaal programma van onze reis gekregen. Het wordt een reis met hoogtepunten! We duiken in de geschiedenis door musea en culturele hotspots te bezoeken. We rijden mooie scenic routes door de natuur, vast met geweldige uitkijkpunten. We bezoeken Nationale Parken als Badlands NP en Theodore Roosevelt NP. We aanschouwen vier presidenten. We hebben lunch met de burgemeester. We proeven van het lokale lekkere, o.a. door een bierproeferij. We slapen op een werkende Ranch. En dat is noch maar een klein gedeelte van ons programma.

Met al deze informatie probeer ik een beeld te vormen hoe de komende tien dagen eruit gaan zien, wat ik ga beleven en hoeveel ik ga genieten. Via Google zoek ik de plaatjes op, maar gelukkig blijft het grootste gedeelte onbekend. Dat is het mooie van reizen, ontdekken en ontmoeten. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit af te tellen naar dinsdag.

Travel the world, fill your suitcase. They all have a story, that becomes a memory for live.

Groet Mirjam Zoodsma
Reisburo Franeker

Wij wensen je in geweldig mooie reis en wachten op fe volgende blog.

Minke 2019-05-09 21:50:57

Veel plezier Mirjam! Ik reis graag met je mee. Lekker dobberen in the blue lagoon 🤩

Jeanine 2019-05-09 22:19:58

veel plezier en ik ga je zeker volgen🙋‍♀️

freja 2019-05-09 22:58:29

Leuke blog! We gaan er een geweldige reis van maken 😀

Danielle 2019-05-10 08:44:07

Heel veel plezier Mirjam we weten zeker dat je er van zult genieten

Renny Rommert 2019-05-10 09:44:48

Veel plezier en we zullen jullie met interesse volgen op deze reis

Hotze 2019-05-10 17:42:05

In protte plesier en inspiratie tawinske