Big, Bigger, Biggest

Verenigde Staten, Chandlerville

Goedemorgen,

Zo daar zijn we dan. Amerika!!!! ๐Ÿ˜ƒ

Als ik mijn eerste blog vanuit Amerika schrijf is het half zeven 's ochtends... tja dat heb je met een jetlag.
Terwijl de zon langzaam op komt, zit ik heerlijk relaxed aan de tafel te schrijven. Mijn camper-collega' s Sandra en Melissa nemen de eerste uren chauffeuren en navigeren voor hun rekening, dus tijd genoeg voor mij om jullie mee te nemen op reis.

Twee dagen geleden zijn we met de grote blauwe vogel naar Chicago gevlogen. Een mooie rustige vlucht en na een kleine negen uur waren we op de plaats van bestemming: Amerika.
Ons hotel voor deze nacht lag vlak bij de luchthaven. Hier konden we ook meteen de registratie voor de camper van Road Bear doen.

Eerst hebben we nog lekker gegeten bij het Italiaans restaurant Harry Caray's. Na uitleg van onze ober, hebben we gekozen voor een heerlijke steak. Dan weet je het weer meteen, we zijn in Amerika. Het is hier Big....Maar ook erg lekker!
Na een korte nacht zaten we om zes uur aan het ontbijt. Klaar voor het avontuur.

De eerste mijlen leggen we per bus af, richting Middlebury. Hier staat de fabriek van Road Bear.
Na twee en een half uur zijn we waar de reis begint... Alle campers staan al klaar op een rij. Wij krijgen een C-19/21. Een vier persoons camper. Voor twee of drie volwassenen een prima camper, ook met nog een paar kleintjes erbij. We hebben met de groep verschillende type campers, dus die bewonderen we ook. In totaal hebben we vijf campers.
We krijgen een goede uitleg over de camper en dan kan het gebeuren; Hit the Road Jack!

Op pad! De eerste dag moet er nog zes uur gereden worden voordat we op de campground zijn. De route gaat via Chicago naar Chandlerville. De natuur is hier nog niet spectaculair, ook wel logisch in maart. Rondom Chicago is er veel industrie, bedrijven met honderden trailers, boten. In de zomer zie je hier bijna alleen akkerbouw, met name mais wordt hier verbouwd.

Onze camper rijdt perfect. Toch wel fijn rijden met een automaat. Na Chicago wordt het wat rustiger op de weg. Tijd om de eerste inkopen te doen. En in Amerika ga je natuurlijk naar de Walmart. Zo wat een supermarkt. Big, Bigger... Alles is hier groot en we vragen ons af of dit wel allemaal in onze camper past. Maar dat valt gelukkig mee.

De laatste uren rijden we in een mooi tempo door. En ja hoor, de eerste borden van Route 66!! Hier komen we voor. Tijd voor een foto hebben we niet, dat komt de komende dagen wel.
Toch genieten we volop. De natuur veranderd, het wordt wat glooiend. Grote stukken bouwland met die mooie karakteristieke schuren. De super grote trucks, de een nog mooier dan de ander. De eerste verwijzingen naar vroeger, Lincoln en prairie landschappen.

Het is donker als we op onze eerste campground aankomen. Camper inparkeren en aansluiten. Met zijn drieën zijn we een geolied team. Eten koken, de bedden klaarmaken. Om tien uur 's avond zitten we te genieten van onze maaltijd. En daarna duiken we lekker ons bed in. Dag twee wordt een lange dag. Om wat op tijd aan te komen besluiten we om zes uur s 'ochtend te gaan rijden!!!

Na een heerlijke nacht gaan we vlot ontbijten, douchen en de camper inpakken. Klaar voor de honderden mijlen van vandaag.
We rijden weer met drie campers samen, wel zo gezellig.

Straks stoppen voor een heerlijke kop thee bij de Starbucks, een grote natuurlijk. Want dat is the USA: big, bigger, biggest.

Op naar Oklahoma City. The best is yet to come.....!!!

Mirjam Zoodsma

Geweldig Mirjam, Ik reis in gedachten helemaal met je mee. A BIG Adventure! Fijn dat jullie met verschillende type campers zijn, goed voor de ervaring. Veel plezier en ik zie nu al uit naar de volgende blog

Hedwig Troelstra-Wind 2017-03-21 15:28:02

Heerlijk zon'n reisverslag en het lijkt een mooie reis. Prachtige campers zoals de foto's laten zien. Goede reis verder verheug mij op het volgende verslag

Wieke 2017-03-21 15:47:39

Geweldig zeg! Mirjam veel plezier nog en succes met de verdere reis samen met je reisgenoten.

Hotze 2017-03-21 15:57:47

Leuk allemaal om te lezen, Mirjam! Wat een avontuur zo met elkaar. Heel veel plezier en 'keep on blogging'! :)

Anja van Overbeeke - Tenzing Travel 2017-03-21 16:53:50

Ik wou dat ik bij jullie in de camper zat. Het reisverslag is zo leuk geschreven. Ik zou ook genieten hoor ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€ Veel plezier nog .. ๐Ÿš

An Klaver 2017-03-21 16:58:24

Een leuk verslag, het voelt alsof ik er zelf bij ben. Krijg zo een hele goeie indruk. ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€. Heel veel plezier bij het vervolg van je reis.

Ajo de Vries 2017-03-21 17:41:41

Mooi verslag Mirjam keep on rolling ๐ŸšŒ๐ŸšŒ๐ŸšŒ

Andre 2017-03-21 18:10:50

Prachtig!

Familie De Graaf 2017-03-21 18:11:07

He Mirjam. Wij zijn jaloers! Geniet ervan. We kijken uit naar het vervolg! Hoe zijn de temperaturen daar? Hebben jullie douche en wc in de camper?

Jacob en Willy 2017-03-21 18:47:56

Wat leuk geschreven Mirjam!! Ik ga je volgen. Veel plezier. Gr. Mathe

Mathe de Groot 2017-03-21 19:02:24

Hey Mirjam, super leuk hear๐Ÿ˜€! En wat stoer yn sa'n grutte camper๐Ÿ’ช, de froulju bin yn de minderheid sjoch ik wol, good for you๐Ÿ˜‰! Have fun, oant de folchjende blog๐Ÿค—

Pytsje 2017-03-21 19:07:40

Leuk om te lezen, geniet er van!

Renee 2017-03-21 20:55:16

Veel plezier Mirjam. Wij rijden een paar dagen voor je uit. Zijn nu in Santa Fe.

Paul Zuijdgeest 2017-03-21 21:27:17

Hee wat leuk om te lezen! Geniet ervan en natuurlijk heel veel plezier.

Norma 2017-03-21 22:29:43

Mirjam, mooi verslag, ben benieuwd naar het vervolg van de reis. Veel plezier en geniet vooral.

Ellen van der Weide 2017-03-21 22:34:33

Super leuk Mirjam, je krijgt zin om zelf ook te gaan! ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ Doe iedereen de groeten vanuit Franeker ๐Ÿ™‹

Jeanet diemers-hospes 2017-03-22 07:51:05

Hรฉ Mirjam, geniet lekker mee van je avonturen. Top! Ben benieuwd naar de volgende avonturen! Geniet ervan!