Wonderful Nature & Wildlife

Australië, Kangaroo Island

G’day, hier zijn we dan weer. Het is even een paar dagen rustig geweest op Pindat. We hebben weer veel moois gezien, maar ook lange afstanden gereden om in de volgende plaats te komen. Nu kunnen wij daar natuurlijk ook veel over vertellen, dan gaat het echter vooral over de heerlijke Australische choco koekjes Tim Tam...😋

Het eerste gedeelte van onze reis hebben we genoten van de kust. Nu gaan we het andere Australië beleven en rijden de outback in en gaan genieten van de natuur.

Grampians National Park
Na twee en een half uur rijden, rijzen de eerste bergen van de Grampians op. Massief en ruig. We rijden door naar Halls Gap, dit is de centrale plaats in de Grampians. Na een kort bezoek aan het informatie centrum besluiten we om te beginnen met ‘The Pinnacle’, een highlight van dit nationaal park. We wandelen door de ‘Grand Canyon’ en klimmen langzaam omhoog. Wat een fantastische tocht, al voelen we onze spieren protesteren... En dan zijn we boven...Yes...We did it! We zitten op een hoogte van 1100 meter, je kan je voorstellen hoe het uitzicht zal zijn. We komen er nu ook achter dat we de middel/zware tocht hebben gelopen. Maar goed dat we dit niet vooraf wisten. Al zou ik het zo weer doen. Dan afdalen, even bijtanken en op naar het volgende uitkijkpunt. Met onze auto rijden we omhoog naar de Mc Kenzie Falls. Onderweg komen we nog een Echidna ( soort grote egel) tegen en hopt een Wallaby vlak voor ons de weg over. De Mc Kenzie Falls is een grote waterval. Ook hier kun je naar beneden klimmen, maar dat kunnen onze benen niet meer aan. We lopen naar het uitkijkpunt en zien hoe het water naar beneden stort. Daarna stoppen we nog bij The Balconies en Reed Lookout. Dan zit de dag er alweer op. Grampians is een fantastisch natuurgebied waar je lekker actief kunt zijn. We zouden dan ook graag langer blijven....

De volgende ochtend maken we ons op voor een lange rit van 600 km om in Victor Harbor te komen. We zijn blij met onze SUV die elke heuvel moeiteloos beklimt en genieten van onze Tim Tam’s.
Na een nacht in Victor Harbor rijden we vroeg in de ochtend naar Cape Jervis, hier vertrekt de ferry naar Kangaroo Island. We zien meerdere kangoeroe’s en een aantal besluiten de weg op te springen. Opletten dus..

Kangaroo Island - A hop, skip and jump to unspoilt wilderness
Met de ‘Doeksen’ van Australië varen we in drie kwartier naar Kangaroo Island. We hebben de auto op de wal laten staan, want hier hebben we een georganiseerde bustour. Zo zien we de highlights en onze chauffeur Jacklyn vertelt gepassioneerd over haar eiland.

Seal Bay
Bij Seal Bay leeft een grote kolonie zeeleeuwen. Het is een beschermd gebied en we gaan met de gids naar het strand. Daar liggen ze dan, grote mannetjes, vrouwtjes en een paar jonkies. Net zoals in het echte leven, doen de vrouwtjes hier ook het zware werk.... Een pup opvoeden, ondertussen zwanger zijn en 72 uur achter elkaar op jacht zijn naar voedsel. Geen wonder dat ze later uitgetelt op het strand liggen. Het wordt bijna een cliché, maar wat mooi om dit te zien. Niet alleen de seals, maar ook de baai is prachtig.

Kangoeroe’s & Koala’s
Als je hier bent wil je zeker ook de kanga’s, koala’s en meer wildlife zien. We hebben geluk en zien meerdere beesten. Hoewel we ze eerst in een wildlife park zien, vinden wij een sanctuary mooier om te bezoeken. Hier zitten vaak de dieren die het in het wild niet meer redden of wees zijn. We bezoeken Hanson Bay Sanctuary en wandelen tussen de bomen, op zoek naar de koala’s. Wat zijn die beestjes toch geweldig zoals ze daar nonchalant in de top van de boom hangen. Je wilt ze wel knuffelen, maar dat mag niet! Als we onderweg zijn zien we veel arenden door de lucht zweven. En ook veel andere kleine vogels, zoals de Australische Ibis. ‘s Ochtend en ‘s avonds zien we de kanga’s in de graslanden zitten. Wauw!

Flinders Chase National Park
In het westen van KI ligt dit uitgestrekt nationaal park. Omdat het zo groot is, kunnen wij alleen een aantal hoogtepunten bezoeken. Eerst gaan we naar de Remarkable Rocks. Je vraagt je toch af hoe deze immense stenen hier ooit gekomen zijn. Door de erosie zijn ze prachtig gevormd. We maken veel foto’s en zijn op zoek naar het perfecte plaatje. Dan gaan we naar Admirals Arch. We lopen de treden naar beneden. De zee beukt tegen de rotsen aan en het water spat omhoog. Een aantal seals worstelt door de branding en klimt op de rotsen. Als we het park verlaten zien we nog een koala lopen die onderweg is naar een andere boom...

We kunnen nog zoveel meer vertellen over onze tijd hier op KI, maar dan wordt het een roman.
Kangaroo Island en de Grampians, jullie hebben ons hart gestolen. Morgen gaan we weer naar het vaste land. De laatste twee nachten zijn voor Adelaide & Barossa Vallei. Time flies when you’re having fun...

Tanja Veltman & Mirjam Zoodsma

mooi geschreven dames,heb het gevoel erbij aanwezig te zijn. Geniet van de laatste dagen.

Anna Wapstra 2018-11-11 10:18:56

Wat weer een mooi reisverhaal , en de prachtige foto’s erbij schitterend👍

Joke Jensma 2018-11-11 10:59:10

Wat een prachtig verhaal. Zou zo met jullie mee willen.

Ellen 2018-11-11 11:27:48

Prachtige foto’s en mooi verslag over jullie belevenissen .. En wat een mooi land om te reizen. Veel plezier.

An Klaver 2018-11-11 11:45:12

Mooi verhaal en prachtige foto’s👍. Water loopt me in de mond bij de gedachte aan de Tim Tam’s.😋

Edith Witteveen 2018-11-11 12:25:48

Weer genoten van dit reisverslag, ook van de foto's. Geweldige natuur.

Minke Zoodsma 2018-11-11 13:01:03

Prachtich froulju!! Wat een heerlijke reis en leuke verslagen. Fijn dat jullie zo genieten!

Pytsje 2018-11-11 15:47:41

Jullie krijgen in vogelvlucht een prachtig beeld van dit mooie deel van Australie! Geniet er nog even van...

Petra, Travel Trend 2018-11-12 10:05:17

super leuk, geniet nog even!

Andre 2018-11-12 16:41:09

Beeldende verhalen en verhalende beelden zorgen ervoor dat het meebeleven super is👌Dank en nog een paar hele fijne dagentoegewenst

Petra & Harold 2018-11-12 22:29:30

Zo mooi Tanja en Mirjam om jullie verhaal te lezen. Hele goede reis terug!