Expeditie Jersey

Jersey, St. Helier

Welcome to Jersey

Op dinsdag 11 april zijn wij aangekomen op Jersey via een overstap op Londen-Gateway.
Vliegend over de Kanaaleilanden word ik meer nieuwsgierig naar de prachtige eilanden. Stuk voor stuk uniek.

Vandaag zijn wij op expeditie geweest over het eiland met de prachtige Green Lanes. Met gehuurde auto's zijn wij op pad gegaan en hebben door middel van een aantal opdrachten het eiland ontdekt.
Vanuit de hoofdstad St. Helier zijn wij via de oostkust langs de kustplaatsen Le Hocq en Gorey door gereden via de smalle weggetjes naar de Jersey Zoo. Hier vind je bijzondere dieren die met uitsterven worden bedreigd. Hierna hebben wij de wandeling naar Devils Hill gemaakt om het magnifieke uitzicht te bekijken met alle rotspartijen en diepe dalen. Een bezoek aan de War Tunnels mocht ook niet ontbreken. Ook Jersey is getroffen tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Onderweg kom je de Jersey Cows tegen en geniet je van de Green Lanes (de meest smalle weggetjes waar fietsers en voetgangers voorrang hebben). Ook vind je langs de kant van de weg de stalletjes met de Jersey Royals, de heerlijke aardappels die vers van het land komen.

Is Jersey typisch Engels of heeft het toch meer meegekregen van de Franse invloeden? Boek je reis naar dit prachtige eiland (wellicht in combinatie met Guernsey) bij Reisburo Franeker en laat mij weten wat jij er van vindt...

Wij gaan door naar Guernsey en laat mij verrassen wat dit eiland te bieden heeft.

Dit staat ook nog op mijn verlanglijstje. Lekker genieten daar! Ben benieuwd naar Guernsey.

Mirjam Zoodsma 2017-04-13 11:22:15

Lijkt me een prachtig eiland. Nu op naar Guernsey.