Australia, you are Awesome!

Australië, Port Fairy

En dan zijn we alweer op de laatste stop van onze reis, wat is de tijd toch omgevlogen.
Vanaf de ferry rijden we met onze huurauto naar Adelaide, waar we deze aan het eind van de ochtend inleveren. We lopen naar ons hotel en krijgen hier een korte rondleiding. Onze kamer is meteen beschikbaar, we gaan even opfrissen, zonnebrand op en dan lopen we Adelaide in.

Adelaide
Adelaide heeft dezelfde opbouw van de stad als Melbourne, dus met streets en lanes. We lopen langs the Oval, waar cricket en Australian Football wordt gespeeld. We spotten al de eerste van de vele kerken, de bijnaam van de stad ‘ City of Churches’ klopt wel aardig. We lunchen langs de rivier voor we verder de stad in gaan. We wandelen langs het museum van Zuid Australië en de prachtige oude universiteit en komen aan bij de botanische tuin. Adelaide heeft ook weer mooie ruime parken, heerlijk in de zomer. Waar ze in veel steden, bijv. in Parijs, slotjes aan een brug hangen, krassen ze hier hun naam op de bamboe die in de botanische tuin staat. Tanja en Mirjam staan nu ook vereeuwigd, misschien komen we ooit terug en zoeken we onze bamboe weer op. Daarna is het tijd om te shoppen, want zonder souvenirs hoeven wij niet thuis te komen...

Barossa Vallei
De Barossa Vallei is één van de bekendste wijngebieden van Australië. Hier komen veel bekende en lekkere wijnen vandaan. Op de tweede dag van ons verblijf in Adelaide stappen we ‘s ochtends weer in de tourbus voor een rit door dit mooie wijngebied. Onze eerste stop is bij Jacob’s Creek, de bekende wijn die ook bij ons te koop is. We krijgen een korte uitleg over de verschillende wijnsoorten en planten. Voor ons leken, ziet elke wijnrank er hetzelfde uit. Blijkt dat de groei van de plant en de druif van bijv. een Shiraz weer heel anders is dan die van een Merlot. Toch thuis eens even beter mijn druivenplanten bekijken....Natuurlijk mogen we ook proeven en ze smaken heerlijk. We rijden door de groene vallei met duizenden druivenplanten, in rechte lijnen opgesteld. Bezoeken nog een ander wijnhuis. Na de lunch rijden we door naar Hahndorf. Dit was vroeger een Duitse nederzetting in Australië. Je ziet dit bijvoorbeeld meteen terug in het eten. Voor lunch was er o.a. Bratwurst met Sauerkraut. Al is Hahndorf een commercieel toeristendorpje, het is wel grappig om te zien dat hier echt Duitse souvenirs te koop zijn. Op de terugreis proberen we nog een keer koala’s te spotten. Dit lukt, eentje zit zelfs heerlijk te genieten van zijn lunch. Ze blijven zo leuk!!

Dan zijn we terug in Adelaide. Zoeken voor onze laatste avond een restaurant in ‘the lanes’ op, bestellen een heerlijk koud wijntje en proosten op onze reis.

Helaas zit onze tijd in Australië erop, morgenochtend vliegen we weer terug naar Nederland.

Dertien dagen uit en thuis, het voelt alsof we langer op reis zijn geweest. We hebben zoveel gezien en gedaan. Het is een geweldige combinatie. De skyline en de gezelligheid van de stad, de kust met zijn kronkelende weg, heerlijk blauwe zee en mooie baaien. De fantastische natuur om lekker actief te zijn. En de relaxte sfeer van het land en de mensen met altijd G’day en No worries.

Travel Trend en Reisburo Franeker, bedankt voor deze unieke reis!

Door onze foto’s, blogs en insta verhalen hebben we geprobeerd jullie mee te nemen op onze reis. En hopen dat jullie net zo enthousiast als ons zijn over dit gedeelte van Australië. Misschien staat het nu ook op jullie Bucketlist.

Aussie, aussie , we love you!

Tanja Veltman & Mirjam Zoodsma

Het zit erop! Wat hebben jullie een mooie reis achter de rug! Ik weet zeker dat jullie deze bestemming nu nog beter kunnen gaan verkopen aan onze gezamenlijke klanten. Bedankt voor jullie inspirerende reisverslag! Goede reis terug gewenst.

Petra, Travel Trend 2018-11-13 12:36:35

Wat weer in mooi reisberslag. Nu weer op naar huis, goede reis.

Minke Zoodsma 2018-11-13 12:50:54

Great!!! Goede reis naar huis

Hedwig 2018-11-13 14:21:56

Super leuk verslag weer! goede reis..

Regina 2018-11-13 14:45:40

Welkom thuis!!! Bedankt dat we mochten meegenieten van jullie fantastische reis.

Fenny en Dora 2018-11-13 15:32:43

Ik drink alvast een Jacob's Creek op jullie thuiskomst. Wat een prachtig reisverslag! Goede reis dames!

Peter Veltman 2018-11-13 16:09:13

Fijn froulje dat jim it sa bysûnder hân ha ek leuk dat wij dr ek in bytsje by wêze mochten. Een hiele goeie wêrom flecht

Lineke Kuiken 2018-11-13 19:34:21

Tige tank foar jim moaie ferhalen en foto's frouju! En in goeie reis nei hûs!

Pytsje 2018-11-13 19:57:37

Goede reis terug collega's.

Ellen 2018-11-13 21:48:51

Geweldig om dit met jullie te mogen meebeleven !

Corina 2018-11-14 13:26:45

stond al op de bucketlist maar na jullie inspirerende reisverslagen en prachtige foto's weet ik het nog zekerder, goede reis en alvast welkom thuis (en op het werk ;))

Andre 2018-11-14 13:51:52

Hi Tanja en Mirjam, wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Leuk om zo mee beleven in beeld en woord. Groeten!

Anita 2018-11-14 18:37:04

Wat een mooie reis hele mooie foto´s geniet er weer van goede terug reis

Renny en Rommert 2018-11-14 19:23:42

Wat een prachtige verhalen en foto's Mirjam! Takes me back! Bijna precies dezelfde plekken als onze reis ;) Heb je ook wat Tim Tams meegesmokkeld voor ons? Haha welcome back home!

Marre 2018-11-15 13:36:24

Ben een beetje jaloers. Zo'n prachtige reis!!!! Fijn dat jullie zo hebben genoten en ik ben in ieder geval enthousiast. Wie weet …. over anderhalf jaar??

Willy 2018-11-18 10:29:21

Wat een superreis hadden jullie! Dank voor het meegenieten, het vielde als een ‘opwarmer’ voir onze reis downunder👍