The beauty of Guernsey and Sark

Guernsey, Câtel

Met de Conor Ferry bereiken we het eiland Guernsey. Bij de aankomst in de haven zie je gelijk de charme van de havenplaats St. Peter Port.

Het eiland Guernsey is heel divers. Van hoge kliffen, kleine groene paden tot prachtige baaien met mooie stranden. Wil je een actieve vakantie of ga je voor de rust, op Guernsey vind je het.
Wij hebben een tour over het eiland gedaan. Een deel per bus en uiteraard mocht een stukje wandelen op de klif niet ontbreken. Het uitzicht van boven is niet te beschrijven, de foto's geven een idee, maar dit kun je alleen maar in je opnemen en zal voor altijd op je netvlies blijven. Vanaf het verzamelpunt Jerbourg Point kijk je met mooi weer naar Herm, Sark en Jersey.
Little Chapel is een zeker een bezoek waard. Wat op een afbeelding nog redelijk normaal lijkt is in werkelijkheid echt 'little'. Little Chapel is gemaakt van scherven van Wedgwood.

Uiteraard mag een dagexcursie naar zowel Herm als Sark niet ontbreken. Wij hebben de overtocht naar Sark gemaakt. Per boot vaar je in 50 minuten naar dit kleine prachtige eiland.
Op Sark zijn auto's niet toegestaan en word je met de tractor naar het dorpje gebracht. Alsof de tijd hier heeft stil gestaan staan hier paard en wagen te wachten om je over het eiland rond te leiden.
Wij hebben onder leiding van een gids een klif wandeling gemaakt. Dwars door de weilanden, bossen en bloemenzeeen. Hier ben je weg van alles en val je van de ene verbazing in de andere. Het uitzicht bij La Coupee van Big Sark naar Little Sark is zeker de moeite waard om te zien. Aan de ene kant een prachtige baai met helderblauw water en aan de andere kant een enorme rotspartij.

Kanaaleilanden, in 1 woord WOW! Ik heb in zo'n korte tijd zoveel indrukken opgedaan en zoveel sfeer mogen proeven.
Vandaag zijn wij met de CityJet van Sunair weer terug gevlogen naar Rotterdam. Deze CityJet vliegt vanaf vandaag elke zaterdag van Rotterdam rechtstreeks naar Guernsey en maakt daarna een stop op Jersey om vervolgens weer naar Rotterdam te vliegen.

Wil jij net als mij deze prachtige eilanden gaan beleven, maak dan een afspraak op ons Reisburo en wij zullen je alles over deze mooie bestemming vertellen.