Last.....but not least !!!

Verenigde Staten, Las Vegas

Goedemorgen,

En dan zitten we alweer op de luchthaven van Las Vegas, te wachten op onze vlucht naar huis.
Maar eerst zal ik jullie nog meenemen naar onze laatste fantastische dagen van deze roadtrip. Ik ben bang dat deze laatste blog een lange wordt, wat we hebben zo veel leuke dingen gedaan en gezien.

Na de nacht in Bryce NP hebben we rustig ingepakt en zijn we op pad gegaan. Vandaag maar een korte rit naar Zion NP. Hoe kan het ook anders, het is weer een mooie rit. Halverwege stoppen we om te tanken en voor een thee met een ( warme) muffin. Hoe bedenken ze het...maarja je moet je aanpassen aan de gebruiken van het land.

De laatste mijlen zijn geweldig. Niet alleen de Nationale Parken, maar ook de reis er naar toe is indrukwekkend. We slingeren met onze campers door het mooie landschap. Om in Zion NP te komen, moeten we door een aantal tunnels. Zelfs een van twee kilometer lang.

Dan zijn we er Zion NP. Ik voel me nietig tussen al die hoge rode rotsen. Na een aantal fotostops rijden we door naar onze campground in Springdale. Wat een leuk en gezellig plaatsje is dit. Restaurants, winkeltjes. Leuk om hier een middag te zijn.

We doen de middag rustig aan. En 's avonds gaan we gezellig met elkaar uit eten.

De volgende dag gaan we het park in. Het plan was om in The Narrows te wandelen. Dit is een kloof aan het eind van Zion NP. Je krijgt een soort visoveral aan en een stok en dan waadt je door het water. Dit leek mij super om te doen. Helaas stond het water te hoog en is het niet veilig genoeg. Maar er is een goed alternatief geregeld, we gaan mountainbiken in het park!!

Het eerste gedeelte is vlak en fietsen we langs de rivier, daarna begint de klim. Gelukkig is het ook mogelijk om je fietsje op de shuttlebus te zetten en zo omhoog te gaan. Het grootste gedeelte van onze groep zijn kanjers en volbrengen de tocht. Boven even bijkomen en dan weer met de fiets naar beneden zoefen. Wat een leuke manier om het park te beleven!!

Op de campground met zijn allen lunchen in het zonnetje. De plannen worden gewijzigd. Omdat The Narrows uitgevallen is, besluiten we eerder naar Las Vegas te rijden. Zodat we wat langer kunnen genieten van Sin City. Eerst de camper opruimen, bedden afhalen enz. Dan gaan we nog drie uur rijden.

Aan het begin van de avond komen we in Vegas aan. Daar rijd je dan met je camper over de Strip!! Hoe leuk is dat!!
We parkeren de campers bij Circus Circus en laten ons decadent met een limo naar ons hotel The Linq brengen. Na het eten lopen we nog een rondje over de strip. Dag twee in Vegas wordt bijzonder. 's Ochtends eerst de camper naar het verhuurkantoor brengen. Daarna gaan we shoppen.

Om drie uur verzamelen we en begint de afsluiting van onze reis. En wat voor afsluiting....één om van te dromen.
Het eerste hoogte punt is een rit met de High Roller. Het hoogste reuzenpad van de wereld. Daar sta je dan met een wijntje in de hand te genieten van het uitzicht over Vegas, de woestijn en bergen op de achtergrond. Veel te snel zijn we weer beneden.
Na een heerlijk diner brengen de limo's ons naar de airport. We gaan een helikoptervlucht boven Vegas maken. 😀

Ik loop constant rond met een grote smile op mijn gezicht. Ik mag voor in de heli zitten, riemen vast en daar gaan we. Dit is zo geweldig! De zon gaat onder, alle lichten van de stad....Ik ben altijd druk aan het kletsen, maar hier wordt ik stil van. Once in a life time!

Nog onder de indruk van deze ervaring brengt onze limo ons weer naar de Strip. Een afsluitend drankje en dan duiken we in bed. Onze reis zit er op.

Tenzing Travel; Hans, Patrick, Sascha en Melissa, bedankt voor deze fantastische ervaring.

2450 mijlen, 3942 kilometers..... aan één stuk genoten!

En nu naar huis, Home sweet Home.

Mirjam Zoodsma

Super leuk, fijne reis!

Renee 2017-03-29 01:14:00

Voor ons een stukje déjà vu. Heerlijk om het dan zo weer te lezen. Wat een coole dingen hebben jullie gedaan. Wat heb je een leuk beroep Mirjam!! Goede reis naar huis.

Jacob en Willy 2017-03-29 06:03:18

Heel leuk gedaan zo dat verslag Mirjam! Gr. Mathe de Groot

Mathe de Groot 2017-03-29 08:04:39

Hi Mirjam, Geweldig en wat een bijzondere afsluiting van jullie road trip. Een geweldige ervaring erbij. Goede reis terug naar Franeker.

Rudolf Verbeek 2017-03-29 09:24:45

Leuke blog we zullen hem missen, en kijken uit naar je volgende reis, voor nu een goede terugreis.

Andre 2017-03-29 09:44:44

Heb genoten van je reisverslagen. Zo beeldend, Goede terugreis.

wieke 2017-03-29 11:21:21

Wauw Mirjam wat een fantastische afsluiter van deze geweldige reis, Goede terugreis.

Tanja 2017-03-29 11:31:24

Super dat je dit hebt meegemaakt Mirjam. En op afstand velen hebt laten meegenieten! Safe trip home. Gr . Hanny

Hanny 2017-03-29 12:01:43

Wat een geweldige ervaring. En nu maar nagenieten.

Ellen 2017-03-29 17:30:50

Jouw verslag legging brengt ons al helemaal in stemming, om over een paar dagen ook richting Arizona en California te vliegen.

Froukje 2017-03-29 20:30:59

WoW met een hoofdletter W!! Wat een super ervaring en zo goed geregeld allemaal door onze partner Tenzing! Je ziet, zelfs bij een tweede ervaring Mirjam, van zo'n geweldige reis blijft het land je verrassen. En nu veel mensen blij maken met ook zo'n geweldige reis, jij weet de leukste plekjes, tips & tricks nu uit eigen ervaring!