Tafelbergen

Canada, Norris Point

Vanochtend onze eerste koude dag en dat is dan meteen 7 C. Dat voelt wel even anders aan. Bovendien zijn er buien met hagel, niet echt aantrekkelijk voor deze stoere wandelaars. We gaan even koffie drinken in ons dorpje, Rocky Harbour. Het is hier zo druk dat ze je al na 1 dag kennen! Leuk tentje en we hebben daar ook een lunch besteld voor alle wilde plannen vandaag. Dat wordt met de auto naar de Tablelands, een gedeelte van het park wat we nog niet gezien hebben. Best een stuk rijden, we zitten trouwens op dit moment op meer dan 4000 gereden kilometers! Geeft even een indruk van hoe groot en wijds het hier is.
De Tablelands waren heel mooi, oker-bruin kleurige rotsen, met een afgevlakte top, de tafel, en een totaal andere omgeving dan de rest van het N.P. We hebben nog een gravelpad genomen, om alle mogelijkheden te bieden aan de Moose om zich toch eens een keer aan ons te laten zien, maar helaas. Het enige wat we van de elanden tegenkomen zijn hun poep en pootafdrukken.
De weg door het park is mooi, wel zijn ze overal met de weg bezig tegelijkertijd, op een plek met 3 man en ergens anders staan ze dan weer 15 man te werken.

Het hotel hier heeft overigens een heerlijk restaurant waar we elke avond lekker aanschuiven en ze hebben een hot tub. Weliswaar binnen, iets minder leuk, maar wel helemaal privé. Je reserveert gewoon een tijd.

Morgen gaan we op weg naar Twillingate, dat ligt aan de noordkust van Newfoundland, dat wordt wel weer een pittig ritje. Hopelijk weer ietsje warmer en een mooie tocht.

Nog wat locale wederwaardigheden: de begraafplaatsen zijn hier omheind om de dieren buiten te houden, en de graven ruim voorzien van plastic bloemen en led verlichting.
Een van de B&B's hier is een omgebouwde kerk. Je overnacht dan met een begraafplaats als tuin, in de "Candelight Inn". Schijnt met Haloween al uitverkocht te zijn.

Prachtige plaatjes wederom. Lijkt me naar aanleiding van jullie in mooi proza vervatte reisverslagen een van die plekken op onze aardbol waar je wat langere tijd door kunt brengen in redelijke harmonie met de imposante omringende natuur (zonder dat je nou direct hoeft te vrezen voor een vijandige aanval van een troep wolven, een zonnesteek of wat dies meer zij). Af en toe een aardige eland die jullie pad zou kunnen kruisen , maar dat schijnen zeer vredevolle aangename dieren te zijn met een goed humeur. Geniet van de rest van jullie verblijf aldaar.

Ton Broekman 2015-09-26 10:50:57

We zijn echt onder de indruk, zowel van de foto's als de reisverslagen, heel mooi gedaan, nog even genieten dan maar. trouwens maak je niet druk over die walvis ,je kunt altijd nog naar het Dolfinarium. Hgr Bets & Bart