Kejimkujik National Park

Canada, Kejimkujik National Park

Vandaag zijn we vanuit Digby naar het Kejimkujik National Park geweest. Dat ligt wanneer je de juiste dan wel snelste weg weg neemt op zo'n uur rijden, en als je een zelfgekozen binnendoor weggetje neemt op zo'n twee uur rijden.
Maar dan kom je wel door een moeras (letterlijk, maar dat kan ons autootje wel aan, alhoewel Mariëtte vindt dat ie nu door de wasstraat moet, en Theo dat juist weer zonde vindt), en langs een prachtig verlaten meertje. We zullen een paar foto's delen.

Het park zelf ligt in het midden van eiland, en bevat o.a. de Mersey rivier en het grote Kejimkujik meer, omlijst door bossen, vennen en moerassen. Er broeden daar zeldzame schildpadden, waarvan de eieren elk moment uit kunnen komen, maar vandaag nog niet. We zagen weinig dieren vandaag, het bleef bij rode libellen, sprinkhanen, een lief wollig muisje dat helaas camera angst vertoonde en een ree. Nauwelijks vogels.

In de loop van de middag trok de bewolking open, en werd het lekker zonnig. Dat weer zou de komende dagen wel eens kunnen blijven hangen. Vanmiddag wel voor de zekerheid al even een terrasje genomen, want je weet maar nooit.
Het restaurant van gisteravond is zo goed bevallen dat we daar vanavond wederom plaats nemen.

Hoi T&M, Jullie hebben het weer dik voor elkaar. Auto wel even laten wassen hoor Theo kan er best vanaf. Hier herfst, de kaarsjes 's avonds alweer aan. Genieten maar jullie.

Annielies 2015-09-16 09:00:34

schitterende plaatjes; geniet van die "actieve meditatie" en rustgevende omgeving. Trouwens : al een golfbaan gezien? Om het geleerde wat bij te houden. Zonder gekheid. maak het goed allebei !!!

ton broekman 2015-09-16 15:22:49

Prachtige foto's. Vies laten die auto! In ieder geval tot er drie mensen opgemerkt hebben, dat jullie wel erg ruig gereden hebben ;-)

Hanny 2015-09-16 23:48:22

We hebben wel golfbanen gezien, maar die waren nog iets te ingewikkeld voor ons. Wellicht later nog.