Mist en regen

Canada, Indian Brook

Vandaag even geen mooi weer. De geplande walvistocht hebben we een dag uitgesteld, vandaag hebben we gelezen en een klein tochtje gemaakt, met een korte wandeling en een lunch.
De wandeling was, hoe kan het anders, weer eens op een smal schiereiland. Er waren veel bomen, kleine heuvels, eekhoorns, kikkers, vogels, golven, rotsen en zo, prachtig.
Tijdens de wandeling werd het wel steeds natter en warmer, maar je kan niet alles hebben.

Zo'n dag leent zich goed voor wat observaties - en het delen daarvan met jullie.

De leukste zit in ons huisje. Bedenk even dat we hier in een bosrijke, bijna onbewoonde omgeving bevinden. Een grasveld voor ons huisje, dat we met enkele aanpalende huisjes en een tot gasthuis omgebouwde gestrande boot delen, op 15 meter van de oceaan. Een en al frisse buitenlucht. Maar wat vonden de bejaarde voormalige hippies (Lonny en Roy, hele aardige mensen overigens) die deze B&B opgezet hebben en beheren? Juist ja, een frisse bosluchtmachine mag niet ontbreken. Dus bij eerste binnenkomst stond dat ding te loeien met het geluidsniveau van een bescheiden straaljager.
Nadat we zowel die als de kachels uitgezet hadden, en de ramen open, was het korte tijd later aangenaam vertoeven.

Verder zijn we bezig met een kleine lokale brouwerij inspectie. Omdat we geen echte bierdrinkers zijn beperken we ons daarbij voornamlijk tot de IPAatjes (India Pale Ale).We hebben goede ervaringen opgedaan met die van Alexander Keith en van Quidi Vidi.

De literaire tip van de eerste week is Scheepsberichten van Annie Proulx. Dat boek speelt zich af op Newfoundland, en is boeiend, dramatisch en grappig, en kan door iedereen gebruikt worden die argumenten nodig heeft om juist wel of juist niet naar Newfoundland te gaan.

Leuk om jullie verhalen te lezen, nadat Theo me van tevoren jullie route had gewezen. En dat huisje klinkt super. Geniet ze nog verder!