Downtown Halifax

Canada, Halifax

Aangekomen in Halifax kunnen we in ieder geval twee feiten vaststellen. 1. Het is hier prachtig weer, zonnetje en rond de 28 graden en 2. We hebben een mooie kamer in de Hampton Inn op een goede locatie. Eerst maar eens op onderzoek uit wat er allemaal te doen en re zien is. In tegenstelling tot de dag van aankomst blijkt er overal verscholen toch wel veel meer winkels te zijn als eerder gedacht. Een leuke trui, blouse, broek en shawl zijn snel gescoord! In de loop van de middag naar het havengebied waar allerlei leuke terrasjes zijn en opnieuw verstopte winkels, malls etc.
Overigens de bibliotheek is hier een prachtig gebouw zowel van binnen als het gebouw!

We hebben weer lekker gegeten en we hebben ook nog een aantal Canadese opvallendheden op een rijtje gezet.

1. Je kunt als voetganger altijd oversteken, de auto stopt al als je daartoe een poging wil wagen.
2 de vrouwen drinken hier lekker door. Ook van de IPA!
3 Kinderen hebben in schooltijd buiten allemaal een mutsje of petje op tegen de zon en de meest opvallende:
4. Roken mag niet op het terras, dus men gaat op de stoep staan direct naast het terras om te roken.......