Terug in Newfoundland

Canada, Cape Saint George

Bij aankomst in Newfoundland bescheen een prachtig strijklicht de haven en kliffen van Port aux Basques, hopelijk zie je er nog wat van op de foto's.
Omdat het al gauw donker zou gaan worden reden we in ruk door naar Cape St George, ruim 200 km verderop, op hoe kan het anders, een schiereiland, nu aan de westkant van Newfoundland, ongeveer 900 km van onze begin en eindbestemming St Johns.

Tijdens de rit is het afwisselend zonnig, mistig, regenachtig, bewolkt en droog. Een soort thuiskomen dus.

Pas vanmorgen zagen we waar we terecht zijn gekomen. Het was inmiddels zonnig mooi weer geworden, met een frisse bries uit het noorden, uit Labrador. Vanaf onze veranda hebben we een wijds uitzicht over de Golf van St Lawrence. Op sommige dagen moet je vanaf de veranda walvissen kunnen zien, vandaag is dat niet het geval.

We hebben vandaag een kleine tocht gemaakt, naar de punt van deze cape, en daar een gewandeld langs kliffen en lage struiken, met zicht op de woeste branding, en op de Jan van Genten die daar pleziervluchtjes leken te maken.
Kort nadat we een zeer vers vogelskeletje zagen dook er vlak voor onze neus een vermoedelijke havik op, die zich even liet bewonderen voordat hij weer verder trok.

's Avonds lekker gegeten in de Inn at the Cape, ons logeeradres voor drie nachten. Dat is een soort B&B&D, een Bed and Breakfast and Diner. Er zijn hier niet zoveel voorzieningen, dus geven ze hier de gasten ook maar avondeten.
Voor morgen ziet het weer er nog beter uit, en gaan we waarschijnlijk niet zo heel actief doen, veel lezen en walvis spotten vanaf de veranda.

Enig dit reisverslag en leuke foto's

Annielies 2015-09-22 21:31:01

Leuk dat B&B&D daar hebben ze een andere naam voor bedacht lang geleden, half pension :-)

Arnout 2015-09-23 10:14:02

Half pension! Dat ik daar niet op kwam ...