De Oversteek

Canada, Argentia

Vanochtend vertrokken we van Bareneed voor een relatief korte rit naar Argentia, waar we de ferry naar Nova Scotia nemen - we zijn nu net aan boord gekomen.
De overtocht duurt zo'n 12-14 uur, dus we slapen aan boord.

Gisteravond heeft de krab ons prima gesmaakt, nadat we aan het eind van de middag, na de wandeling eerder die dag, een paar uur lekker in het zonnetje hebben zitten lezen in de tuin van de B&B, die op een heuvel ligt, en uitzicht heeft op beide fjorden (aan weerskanten van het schiereiland).
De krab smaakte zo goed, dat we voor op de terugreis weer een krabmaaltijd bij dezelfde B&B hebben gereserveerd.
Maar nu kijken we eerst vooruit: op Nova Scotia is het weer gemiddeld iets beter dan op Newfoundland, alhoewel het daar de afgelopen dagen eigenlijk prima was - een frisse wind, maar wel een warme zon. Af en toe even een regendruppel, maar grotendeels droog. Vandaag is het wel mistig. Het lijkt er op dat we aan boord niet echt van het uitzicht kunnen gaan genieten.

Leuk dat de eersten van jullie onze nieuwe blog locatie al hebben gevonden. We kunnen hier meer fotos kwijt, en zullen dat ook gaan doen. Aan boord lukt dat even niet, dus dat wordt waarschijnlijk pas morgenavond. Canadese tijd dan wel te verstaan. Het tijdverschil neemt tijdens de overtocht nog wat toe - het was 4,5 uur, en daar komt minstens een half uur bij.

Jemig, jullie lieten me even schrikken met je verhuizingsaankondiging. Gelukkig genieten jullie "slechts" van jullie mooie reisvakantie en blijf je gewoon op je stek in Utreg! groetx Hanny