Van Halifax naar Ben Eoin

Canada, Nova Scotia

Gisteren wederom een stralende zonnige dag. Na de laatste koffie bij de Starbucks (die komen we voorlopig niet meer tegen en we zullen het weer met Tim Hortons moeten doen) zijn we op weg gegaan richting Sydney en maken een tussenstop aan het Lake Bras d'Or in Ben Eion. Dit is het grootste meer binnen Canada. We hebben daar een mooi hotel met slechts 12 kamers. We komen rond 16:00 uur aan en kunnen nog even heerlijk buiten van het zonnetje genieten en....... ze hebben een Hot Tub!

Om kwart over zeven aan tafel. En dat was geen straf. Een van de beste maaltijden tot nu toe in Canada. Elk gerecht was raak, maar de gegrilde garnalen op avocado schuim, de zeevruchten pasta inwitte wijnsaus, en de blueberry mousse waren echte toppers.
Begeleid door een lekkere wijn en Theo een sambuca bij de koffie moesten we helaas vaststellen dat het niet verstandig zou zijn met de genuttigde alcoholpromillage in de hot tub te gaan zitten. Helaas, moeten we de volgende keer toch anders doen!

Vandaag vroeg op richting de ferry. We besluiten ons deel aan Nova Scotia en gaan onze reis vervolgen naar Newfoundland. We zitten nu op de boot en ook hierop schijnen ze twee weken geleden nog veel walvissen te hebben gezien. Straks op weg naar Cape st George.