Aankomst op Cap Breton, Nova Scotia

Canada, North River

De datums beginnen door elkaar te lopen: het verslag dat nu op 9 sep staat ging over 10 sep. Vanochtend kwamen aan met de boot, na een mistige, maar goed verlopen oversteek.

Na aankomst zijn we eerst op zoek gegaan naar goeie koffie. Dat bracht ons in Sydney, waar we zowaar een echte koffietent vonden. En die zijn vrij schaars. Af en toe moeten we ons behelpen met een Tim Hortons, zo'n keten geval, maar daar wil het espresso apparaat nog wel eens buiten gebruik zijn.

De volgende etappe ging naar Baddeck, dat aan een groot binnenmeer ligt, het Bras d'Or meer. Een klein touristisch havenplaatsje, maar dan wel met het husi van de enige echte Graham A. Bell, de uitvinder van veel, maar vooral bekend van de telefoon. We weten nu dat hij ook sterk was in vliegen en draagvleugelboten, maar vooral heel goed en vernieuwend in onderwijs aan doven.

De laatste etappe bracht ons naar North River, waar we drie dagen blijven, om te wandelen en nog meer walvissen te gaan zoeken. We zitten hier vlak aan zee, en ga zo voor het slapen gaan nog even buiten in de hot-tub zitten. De fotos die we hierbij plaatsen zijn gemaakt op de laatste wandeling op Newfoundland. Op de een of andere manier zijn we vandaag vergeten fotos te maken.