Dag 4: Van Mansilla de las Mulas via Monasterio Villaverde de Sandoval naar Léon 26 km

Spanje, Avenida de los Cubos

Vanochtend om 6:30 uit de veren. We nemen beiden een douche in de veel te kleine cabine; je kunt je .... er niet in keren maar het water was lekker warm dus we klagen niet. Om 7:30 gewassen en aangekleed naar de ontbijt zaal. We waren benieuwd of we weer zo’n ‘ uitgebreid ‘ ontbijt zouden krijgen want gisteren stelde het weinig tot niets voor. Het viel gelukkig mee. Naast verse jus zowaar een paar gebakken eieren en ham. Na dit gegeten te hebben en nog ff na te genieten, schokken we beiden ons rot van een paar enorme rochels van de eigenaar van de herberg. Gewoon smerig. Dat doe je toch niet als er gasten zitten te eten?
Afijn, wij op pad. Vandaag van Mansilla de las Mulas naar Leon. Om 8:30 zetten we de eerste stappen van de 17 km voor vandaag. Na ca 2 km langs een drukke weg met veel verkeer kwam er een alternatieve route langs Monasterio Villaverde de Sandoval. Eerst dachten we nee dat doen we niet want her wordt vandaag erg warm. Maar na een 200 meter besloten we toch alternatief te gaan door een rustige omgeving naar het klooster. Een kleine bijkomstigheid was dat we 5 km extra moesten doen. Het was de moeite meer dan waard. Het klooster uit 1200 wordt al lang niet meer bewoond en men is doende met een grote renovatie. Daarna vervolgden wij onze weg langs kleine dorpjes en maïsvelden. Wat een rust. Helaas kwamen we uit op dezelfde drukke weg die we eerder die dag hadden genomen. Het is de provinciale hoofdweg naar Leon. Na ca 1 a 2 km kwamen we op een wandelpad. Het ging heuveltje op, heuveltje af. Best pittig. Het pad eindigde in een van de vele bedrijventerreinen van Leon. Ondanks de goede wandel route langs drukke wegen, niet echt een fraaie omgeving. Het was inmiddels 13:00 uur en lekker warm. De zon schijnt volop en er is geen wolk te bekennen. We dachten dat we er bijna waren. Zien we een bord met historisch centrum nog 3,4 km (zucht) en we hadden het wel gehad maar stoppen is geen optie voor ons en blaren hebben we niet. We hebben het afgemaakt en zitten nu in ons hotel pal achter de grote basiliek van Leon. Stilzitten is er nog niet bij. De was wordt gedaan en daarna nemen we een moment voor ons zelf.

Kanjers👍

Henriette 2019-09-19 18:35:38

Gaat echt goed, semi rustdag morgen? Geniet ervan. Gr

Ruud 2019-09-19 18:49:17

Pittig dagje, mooie Basiliek en zo zie ik ook de hammen weer hangen. Die gaan we straks weer aanschaffen als we in Spanje zijn. Hopelijk morgen wat minder km’s 👣👣