Van Logroño naar Najera 29,5 km bij 29 graden C zonder schaduw....

Spanje, Nájera

Gisterenmiddag om 17:00 uur een echte bodega bezocht nabij Logroño. Deze bestaat al 125 jaar en is ooit door Franse wijnboeren uit de bordeau streek gestart. Vandaag de dag is het prive eigendom. De bodega heeft een capaciteit van 5 miljoen flessen per jaar. De rondgang was zeer de moeite waard en eindigde uiteraard met een kleine proeverij van 3 soorten Rioja.
Daarna lekker eten bij een tapas bar in het oude centrum van de stad. Heerlijk genoten van lamskoteletten, artisjokken en calamaris. Dit alles uiteraard met een lekker glas wijn.
Moe en voldaan terug naar ons hotel om om ca 22.45 uur in slaap te vallen.
Vandaag 28 september opgestaan om 06.15 uur want het wordt warm. Om 07:00 ontbijt dwz scrumbled eggs, vers fruit, yoghurt, Spaanse worst en kaas, toast, zoete Spaanse lekkernijen.
Eigenlijk te veel om op te noemen. Voldaan verlieten we om 07:30 uur ons hotel.
We moesten eerst door Logroño gedurende de ochtendspits. Het was druk met verkeer en dus veel lawaai en stinkende uitlaatgassen. We waren blij dat we na ruim 2 kilometer de stad achter ons konden laten.
We kwamen door een van de grote recreatie plaatsen van Logroño dat bestaat uit een kunstmatig meer met een bosgebied er om heen. Nog een roodbruine eekhoorn gezien. Was best lekker na de drukte van de stad.
We bereikten Navarette met een mega kerk en een enorm groot schip dat voor een groot deel uit goud bestaat.
Na een bezoek aan de kerk hebben we een stuk pizza gegeten omdat we weer 16 km voor de boeg hadden zonder een bezoek aan een dorp.
We liepen een groot deel langs de snelweg en het was gewoon niet leuk. We baalden er beiden stevig van en kregen ook steeds meer last van de warmte. We hadden het vandaag dus niet naar de zin. Afijn na 27 km bereiken we de rand van Najera. We waren er bijna. Moe en voldaan ploffen we neer bij een bar. Eerst ff Patrick gebeld want hij is geslaagd voor RMiA. Daarna thee en bier.
We liepen beiden moe van de warmte en op ons laatste tandvlees naar onze overnachtingslocatie.
Dadelijk ff plat en daarna naar het oude centrum om wat te drinken en eten.(door Steef)

Morgen lijkt de route leuker, afwisselender en iets korter en iets minder warm.... 🙂 (door Elise, die redelijk versleten is 🙂).

Wat jammer dat deze etappe niet echt alleen maar mooi is, vermoeiend lopen langs snelweg 😢maar ha soms moet je toch van A naar B. Hopelijk verkwikt het dutje zodat jullie wel een fijne avond hebben. En morgen wordt het vast beter.🍀🙏 Trouwens gefeliciteerd, knappe prestatie hoor van Patrick.

Paula 2018-09-28 18:02:51

Bij jullie erg warm, maar hier daarentegen behoorlijk koud, tussen 5° en 15° Hopelijk morgen een betere loopdag voor jullie.

Yvonne 2018-09-28 23:59:57

Ups and downs ! Van harte met die geweldige zoon van je !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!