Vandaag dagje Logroño ‘rustdag’

Spanje, Logroño

Donderdag 27 september 2018

Ondanks onze verplichte rustdag (geregeld door de reisorganisatie) toch nog ruim 12 km afgelegd 😂. Stilzitten is geen optie voor ons 😉.
Vanmorgen iets later opgestaan dan de andere dagen, want we hoefden niet te wandelen. Meestal zetten we de koffer klaar, zodat de bagagevervoerder deze op kan pikken (in Spanje vaak om 08.00 uur). Dat hoefde niet, nu 2 dagen in hetzelfde luxe hotel met jacuzzi en sauna. Geen tijd gehad om daar gebruik van te maken 😀.
Het ontbijt liet niets te wensen over en hierna vertrokken we naar de tourist information voor, jawel, een stadswandeling. Want na 9 dagen intensief wandelen, ga je toch zeker niet stilzitten 😂😂😂. Voor de deur bij de TI kwamen we de 2 uit Texas afkomstige vrienden tegen, praatje gemaakt en verder gegaan met onze rondwandeling.
Een stuk van de stadsmuur gezien, daarna naar het museum over Rioja geweest. Interesssante geschiedenis, waaronder wijn maken en schapenwolindustrie. Maar jeeeeeee, daar word ik meer moe van dan 28 km wandelen 😂😂😂😂.
Inmiddels lunchtijd en zowaar op een terras kwamen we 2 niet eerder ontmoete Nederlandse jongemannen tegen met al een aardig biertje op. Één ervan is beroepsmilitair (afkomstig uit Den Bosch) en wil de as uit gaan strooien van een overleden vriendin. De ander was niet erg gelukkig in zijn leven en besloot daarom de Camino te gaan lopen. Ze kenden elkaar niet van tevoren, maar trokken wel gezamenlijk op. Tijdje mee gesproken, was leuk om hun kijk erop te horen.
Vervolgens terug naar ons hotel, nadat we nog hier en daar wat foto’s gemaakt hebben. Even 20 minuten de ogen dicht, is best lekker. Gewoon een powernap 😴.
Daarna boek meegenomen en in een park op een bankje een klein uurtje zitten lezen. Ondanks dat het vakantietijd is, was daar nog niets van gekomen. We hebben het te druk met allerlei andere dingen 🤔😄.
Steef had een rondleiding geregeld bij een bodega aan de overkant van het water. Erg leuk en druk bezocht. Veel informatie over de wijn en na afloop wijn proeven, eerst wit en daarna rode wijn. Daar kwamen we ook een medepelgrim tegen, een net gepensioneerde man uit de States (was dierenarts geweest).
Natuurlijk moesten we ook nog eten en zoals men hier gewoon is, pas later op de avond. Op aanraden van onze dierenarts, gingen we voor de tapas zonder brood eronder. Super lekkere calamaris, lamskoteletten en artisjokken. In dezelfde gelegenheid kwamen we de dierenarts en de professor in de economie uit Noorwegen (geboren in IJsland) tegen. De laatste stopte vandaag met de Camino om morgen naar Barcelona te vertrekken. Nog snel even een foto gemaakt van hen samen. Zoveel aardige, leuke interesssante ontmoetingen..... En helaas steeds al snel weer afscheid nemen. Zo gaat dat..... de mindere kant van het leven als Pelgrim, tevens ook de leuke kant ervan. Al die ontmoetingen en het gevoel dat we allemaal bezig zijn om ons eigen pad te volgen, ieder op zijn of haar eigen manier. Mét of zónder rugzak(je), wel of niet gelovig, het is boeiend!

Morgen mogen wij weer, klaar voor een nieuw avontuur 🧡💛❤️💜💚💙

Met al die verhalen over ontmoetingen krijg ik bijna zelf zin om jullie camino te doen. Wens jullie morgen een mooie wandeldag.

Yvonne 2018-09-27 22:13:37

Mooi verhaal weer, je kunt hier ook de foto’s plaatsen hoor. Zo heb je straks een compleet reisverhaal incl foto’s. Als je dat tenminste wil. Je kan ze alsnog toevoegen. Schitterend ook al die div. ontmoetingen.

Paula 2018-09-27 22:21:06

Jullie zijn heerlijk bezig! Leuke verslagen!!!