Dag 10 Mount Koya

Japan, Osaka

Vandaag gaan we voor een wandeltocht. Niet dat we ervoor al echt hebben stilgezeten qua stappen...
Maar vandaag gaan we richting de natuur.
Mount Koya zou een mooi natuur gebied zijn waar je te voet of met de kabelbaan naar toe kan. Van hieruit vertrekken verschillende hike tochten.

Aangezien we al van 9 uur weg zijn met de eerste trein en het op dit moment twaalf uur en we er nog bijlange niet zijn, hopen we echt dat het de moeite waard is.
Daardoor gaan we sowieso voor de kortste hiketrail gaan. Gewapend met zonnecrème en voldoende drinken, hopen we snel te kunnen starten aan onze uitstap.

Wordt vervolgd....

13:10 zijn we er geraakt. Terwijl iedereen naar de kabelbaan crosst, zijn wij op dit moment de enige pipo's die al te voet starten...
Na een bord met een beer erop en veel Japans erbij zijn we eindelijk kunnen starten.

Na een kleine trektocht van 2,5 km, zijn we in Koyosan aangekomen. Daar een tempel gezien (weliswaar de grootste) en terug gekeerd. Koyosan doe je voor de natuur maar met de vele waarschuwingen van de borden dat er wilde beren gespot zijn, niet meteen de ideale locatie om lange tochten te maken. Op het einde van onze tocht stond er het Engelse bord... Beren regelmatig gespot en een telefoon nummer... Persoonlijk was ik niet scheutig voor de terugreis te voet daardoor.

Vanwege de regen hebben we de kabelbaan terug naar beneden genomen (vanuit de lucht geen beren gespot) en dan een expres trein met gereserveerde zetels zodat we twee uur ipv vijf uur onderweg waren.

S avonds in het Osaka Station iets gaan eten en de jongens het Pokémon Center hebben gevonden voor mij.

ziet er allemaal super uit en gelukkig dat jullie geen beren tegenkwamen :) maar dat pokemon center ziet er zalig uit keuze genoeg aan pickachu :)