Dag 9 Himeji - Okayama - Kurashiki

Japan, Osaka

Vandaag nog eigenlijk twee Japanse kastelen op het programma.

Eerst naar Himeji.
Himeji Castle is gekend in Japan.
Hier hebben we toch een kleine voormiddag in rond gelopen. Het gaf een beeld over de opbouw en geschiedenis.
Bepaalde stukken waren enkel zonder schoenen te betreden. Ter bescherming van de houten vloeren.
We hadden een combi ticket voor de Himeji Garden erbij. Dit hebben we geskipt uiteindelijk.

Dan zijn we door gegaan naar het tweede kasteel die dag in Okayama.
Omdat we deze reis er al twee gezien hadden kort op elkaar, hebben we het tweede geskipt. Hier hebben we dan wel de tuinen gedaan.

Het was ook via een Japanse kennis dat we de raad kregen het eerste kasteel te doen, dan de tuinen van de tweede plaats en dan de laatste bestemming wegens anders veel te druk en te vermoeiend.

Gelukkig hebben we geluisterd. De zon scheen volop (yeeey voor mij schaduw huppelen voor de gasten ) waardoor het nog is extra vermoeiend was.

Okayama Garden was echt leuk om door te wandelen. Je kon proeven van de thee die ze ter plaatse produceren. Mooie fotolocaties, veel kleurrijke karpers en een slang, rijkelijke natuur, rust en water.

Als laatste uitstap die dag zijn we naar Kurashiki gereisd. Dit zou bekend zijn om zijn mooie kanaal en hele gezellige sfeervolle oude historische centrum.
Tegen dat we aankwamen was het bijna 18 uur. Hetgeen wat maandag open was, sloot met andere woorden elk moment.
Zo hebben we de kans gemist om een egel café, uilen café en katten (Bengaalse! ) café te bezoeken.
En het prachtige kanaal?
Het was mooi om te zien, een foto te nemen en te vertrekken...
Als we een uur hebben rond gehangen, zal het veel geweest zijn...

Met de trein naar Okayama, dan de Shinkansen naar Osaka (anderhalf uur) en gaan avondeten.

Tegen 22 uur waren we in het hotel. Aangezien we van 8 al begonnen waren, zijn we maar op tijd bed in gekropen. Op naar de volgende dag.

Mooie foto's, geniet er maar van in het mooie Japan.