Kennismaking Praag

Tsjechië, Praag

Om 04:00 de bus van Jetair in Antwerpen, Crown Plaza genomen naar Schiphol.
Ingecheckt en de vouchers van Arkefly gekregen alsook kortingsbonnen voor in Praag zelf.
Omstreeks 8:00 opgestegen in Amsterdam om vrijwel onmiddelijk de landing in te zetten naar de luchthaven van Praag. De vlucht zelf is dus uitermate kort wat het een ideale citytrip bestemming maakt!

Nadat de bus van Jetair ons afgezet had in het centrum, hadden we vrije tijd tot ongeveer 18:00 voor we voor de terugreis moesten verzamelen. Hier mag je toch rekenen op zeker een half uur rijden.

Eerst een City Bike Tour gaan doen met een Nederlandse gids om de hoogtepunten te ontdekken.
Praag staat in de kinderschoenen van een fietsstad maar het is zeker de moeite waard om een dergelijke tocht te doen!

Vervolgens te voet nog een paar hoogtepunten gaan ontdekken. De stad is perfect te voet doenbaar.

Op een dag heb je Praag gezien als basis. Rekening houdend dat je bijvoorbeeld musea's degelijk binnen wilt en graag shopt, mag je toch rekenen op een tijdsvulling voor 3 dagen.

Zeker de moeite waard om helemaal te ontdekken!

Nota:
ID volstaat
Kronen als valuta. Euro's soms aanvaardbaar.