Dag 3 Vis en Sake

Japan, Tokyo

Vandaag begonnen met een stevig ontbijt.
Erna de befaamde Tsukiji Fish Market bezocht. Het is gekend als een van de grootste markten waar je elke dag tonnen verse vis vindt.
Je hebt hier ook een leuke markt aan met echte Japanse waren zoals stokjes, messen, zeewier, thee en zoveel meer.

Vervolgens zijn we Ginza gaan verkennen. Dit district is gekend voor de upmarket shopping and dining waar je voornamelijk winkels zoals Gucci en Prada. Hier hebben we de Tsukiji Hongwanji Buddhist Temple bezocht.
De Sony Showroom van ongeveer vijf verdiepingen, de Toy Shop (5 verdiepen met knuffels, disney, games, Star Wars, movie - gadgets, robots,... ) en het gigantische winkel complex Mitsukoshi (12 etages!) stonden o.a. op onze lijst.

Tenslotte zijn we richting Marunouchi getrokken. Dit is een prestigieus zakendistrict. Daar stond het Keizerlijke Paleis van Tokyo op de planning. Wegens te lang rondgehangen in Ginza kwamen we tien minuten na sluitingstijd aan. Dus met een snelle blik is dit verschoven op de planning.

Als avondafsluiter zijn we iets gaan eten in een van de kleine zaakjes. Daar hebben we ons aan de sake gewaagd en Philip zich aan de varkensingewanden op stokjes. En ja we moeten toegeven, ze zijn goedgekeurd en verrassend lekker!

En hebt ge een chique chaccoche van Prada gekocht?

Dominique 2015-05-12 16:13:37

Neen neen! Wel een paar all stars ;) Dat is wat meer in mijn budget. ;)