Dag 10 Herten voederen en fotograferen

Japan, West Honshu

Vandaag was er een daguitstap naar Nara gepland.
Beginnend in het "Herten"park van Nara vertrokken we naar de Todaji Temple.

Voor we daar geraakte werd je bij wijze van spreken overrompeld met herten en hertenkoekjes. Voor 150 ¥ kon je een aantal koekjes kopen aan de standjes die je om de paar meter tegen kwam. Vaak werden de kopers al omringd met nieuwsgierige en hongerige herten.
De eerste portie koekjes waren op nog geen paar minuten al veroberd. De tweede poging verliep iets beter wat de mogelijkheid bood voor foto's natuurlijk. De derde en laatste portie was voor de eenzamere en vaak jonge hertjes die nog schuwer waren. Het is een leuke belevenis om toch eens door dit park te gaan.

The Todaji Temple aka Great Eastern Temple ligt in het park zelf. Inkom 500 ¥ exclusief het Todaji museum. Je dient door de Nandaimon Gate binnen te treden. Het is een van de belangrijkste en meest gekende tempels van Japan. In de hoofdhal, ook de Big Buddha Hall, vind je The Daibutsuden. Dit is het grootste houten gebouw ter wereld, ook al rest er nu "slechts" twee derde van de originele grootte.
In The Daibutsuden bevindt zich een van de grootste bronzen beelden van Boeddha of Daibatsu. Het beeld is 15 meter hoog en geflankeerd door twee, eveneens grote, Bodhisattvas.

Vervolgens verkenden we de Kagusa Taisha Shrine. Het is vrij toegankelijk buiten het binnenplein. Het domein is vooral gekend voor de stenen en bronzen lantaarnen die door gelovigen geschonken werden.

Tenslotte zijn we kort even het centrum van Kyoto gaan verkennen want dit staat later op het programma.

Jullie hebben toch de koekjes zelf niet opgegeten, hé?

Dominique 2015-05-19 12:55:17

Neent! Ze roken niet schitterend trouwens! Maar we hebben het wel een aantal keer zien gebeuren dat Japanse schoolkinderen ervan aten. :)