Dag 6 Natuur, zwaarden en uitgaan

Japan, Tokyo

Poging twee tot het bezoeken van the Imperial Palace liep terug uit opeen sisser wegens enkel open voor op voorhand gemaakte reservaties. Binnenkort poging drie?

Vandaag zijn we Harajuku gaan verkennen. Dit is een district waar je een meer bijzondere cultuur terug vindt van tieners.

Maar eerst wat cultuur opgesnoven bij de Meiji Shrine. Dit is een groot domein dat merendeel bestaat uit bos. Dit kan je via talrijke wandelpaden verkennen. Je vindt er o.a. een bamboebos. Niet alle gedeelten van het prachtig onderhouden domein zijn vrij toegankelijk.

Dan hebben we een bezoekje gebracht aan het Japanse Zwaardmuseum.
Dit is tevens het eerste dat we best afraden. Je betaalt 600 ¥ voor een heel kleine oppervlakte met ruw geschat twintig gloednieuwe zwaarden die in 2015 gemaakt zijn. Op een kwartiertje ben je al rond. Blijkbaar is dat een mini expositie dat om de zoveel maanden van thema veranderd. Als je dus op zoek bent naar meer geschiedenis of de kunst over de Japanse zwaardkunst, ben je aan het verkeerde adres.

Het centrum van het district is in de Takeshita Dori en de zijstraten. Hier zijn talrijke shops (waaronder leuke gothic shops), crêperies, voedingswinkels terug te vinden maar allemaal draaiend rond meer extremere tienerculturen.
Vervolgens verken je de Omotesando en de Omotesando Hills waar alles (weer) rond shoppen draait.

Met naar de Ryokan terug te keren een korte stop gemaakt in Asakusa. Het Electronic District van Japan. Wegens zoveel te zien dit uitgesteld tot later om zeker genoeg tijd te hebben.

Na een verfrissing richting Roppongi getrokken. Het district waar talrijke uitgaansmogelijkheden zijn. We zijn bij een adres blijven plakken namelijk "GTI Friday" waar je zalig eten hebt en nog betere cocktails zoals de Oreo Cream Sandwich Cocktail! Een zalige aanrader!