Dag 7 Osaka tempels, shopping en vis vangen

Japan, Osaka

Sumiyoshi taisha Temple was onze eerste stopplaats. Vooral de gigantische hoeveelheid schildpadden viel op. Hier hebben we ook een trouwer zien passeren.
Deze tempel gronden waren gratis. Leuk om gedaan te hebben. Je bent hier tenslotte wel even zoet. En Japanse tempels hebben vaak hele mooie fijne afwerkingen en stralen een gevoel van rust uit.

Temple shittenoji Temple was de tweede.
Deze was wel betalend.
De tempel scoort vooral bij het publiek vanwege de mooie pagode. Deze zou je tot boven kunnen beklimmen. Jammer genoeg was er redelijk veel ingepakt voor werken.

Shimsaibashi is een van de bekendere shopping straten die overdekt zijn. Via hier vertrokken naar Dotonburi. Dit is een van de uitgangsbuurten s avonds waar het letterlijk zwart ziet van het volk.

Tenslotte een van de gekozen zaken van Philip; het Zauo visrestaurant. Het restaurant in Osaka waar je moet zijn als je je eigen gevangen vis wilt eten.
Concept is simpel. Je vangt afhankelijk van het gekozen menu een bepaalde vis. Je kiest twee bereidingswijzes en je krijgt hem geserveerd.

Wij kozen voor twee vangsten en de bijpassende bijgerechten. Zeebaars en een platvis. De vissen zitten ieder in hun eigen aquarium zodat het duidelijk is op welke soort je vist. Want de hoofdregel is dat als je iets vangt, je het niet mag terug werpen.
De gasten hebben zich er mee geamuseerd. Ieder een vis. Met een hengel en garnalen als aas, gewapend met een vangnet voor de vis uit het water te scheppen na de haak, hebben de mannen ons toch avondeten kunnen bezorgen.

De vissen waren lekker. En vers en goed bereid.
De beleving was leuk om is gedaan te hebben. Maar voor een tweede keer passen we toch vriendelijk.