Dag 7 Cultuur, graven en massatoerisme

Japan, Tokyo

Vandaag zijn we begonnen met de Enodenlijn, een soort van elektrische tram of ook de Enoshima Electric Railway, te nemen naar Kita - Kamakura en Kamakura zelf. Dit is een kuststadje op ongeveer 45 min rijden van Tokyo zelf dat gekend is voor de vele tempels.

In het Oosten van de Yokosuka Line hebben we "slechts" drie tempels bezocht van de 15 ongeveer die je er vindt. Op het lijstje stonden de Engakuji Temple (Zen Boeddhisme en de grootste klok van Kamakura), de Tokeiji Temple (aka Divorce Temple, Zen Boeddhisme) en de Jochiji Temple (een van de Vijf Grote Zen Tempels). Hier hebben we toch een paar uur kunnen rondlopen. Echt de moeite waard! Prachtige natuur, mooie tempels en verzorgde mooie graven.

In het westen van de Yokosuka Line vonden we Kotoku - In Temple met daarbij de Kamakura Daibatsu aka The Great Buddha. Buiten het beeld te kunnen bezoeken, hoef je niets te verwachten hier want de gronden zelf alsook de tempel zijn niet publiekelijk.

Na een tussenstop in een crêperie (met specialere zaken zoals cheesecake bestaande uit harde blokken kaas dat samen met chocolade, banaan en slagroom in een pannenkoek wordt opgedraaid zodat je precies een puntzak vast hebt, speciale combinatie maar wel lekker) zijn we terug gekeerd richting Ueno.

Daar hebben we de Hameyoko wijk bezocht. Kraampjes, winkels,... en vooral massatoerisme! Ontzettend druk maar leuk om is door te gaan.

's Avonds alles ingepakt want de volgende dag vertrokken we naar Kyoto.