Dag 8 Osaka Castle - museum - shinsekai

Japan, Osaka

Vandaag hebben we het bekende Osaka Castle bezocht.

Wederom heel veel trappen en afstand. Leuk om mee te pikken. Vooral de panorama momenten zijn met goed weer heel leuk. Binnen in is het eerder een museum. Verschillende vloeren met voorstellingen en beelden, foto's, voorwerpen etc. uit het verleden. Ze leiden allemaal tot boven in het kasteel voor een mooi uitzicht.

Vervolgens hebben we in Osaka het Osaka Museum for Housing and living bezocht.
Dit werd omschreven als een soort van Bokrijk principe.

Heel lang hebben we er niet rond kunnen lopen.
Je zag inderdaad de huizen op de originele manier. Indien gewenst kon je workshops volgen voor het maken van sushi enzovoort. Spelletjes spelen van vroeger. Een kimono huren voor helemaal in het verleden te gaan, is hier perfect mogelijk. Hierdoor krijg je een vreemde mix tussen moderne kleding en kimono's tussen een mini Japans Bokrijk.
Leuk om gedaan te hebben maar niet echt impressionist.

Tenslotte zijn we naar Shinsekai geweest.
Hier hebben we voor een eerste maal kennis gemaakt met Okonomayaki. Een typisch Japans gerecht. Super lekker! Al heeft iedere regio zijn eigen versie blijkbaar.

Ondertussen kunnen we ons wel al Highball en Japanse Sterke drank kenners noemen. Vaak kosten deze dranken minder dan en / of evenveel als bier, wijn en/ of als frisdrank.
Zo scoort de Japanse Peach Liquor on the rocks altijd super. En de Highballs zijn al het beste geweest met Suntory Whisky of met Blind Archer Whiskey (Apple blended) on the rocks of met cola. Blind Archer met Peach Water is ook een favoriet.