Dag 5 Sightseeing, Gundam en welness

Japan, Tokyo

We beginnen de dag met het nemen van de monorail of de Yurikamome Train, die over de grote Rainbow Bridge rijdt, richting Odaiba waar we praktisch een hele dag vertoeven. Het is een shopping en entertainment district dat zich op een kunstmatig eiland bevindt in de baai van Tokyo.

Daar kan je de Decks of Tokyo Beach en het Aquacity Odaiba vinden.
Daar vind je The Tokyo Joypolis dat blijkbaar een van de grootste indoor - lunaparken is. Hier heb je simulators, een rollercoaster, The Tokyo Halfpipe (getest door Stijn en Philip) en zoveel meer.

Philip is naar het Observatoriumdek geweest van het Fuiji Tv Building voor een paar panoramische foto's.

En toen vonden we de gigantische Gundam vanuit de gelijknamige Japanse anime series... Deze kan je voor het DiverCity Tokyo Plaza vinden waar er zich ook een Gundam Museum is.

Van daaruit, via Palette Town waar we Leisureland even bekeken en erna een blik op het Ferris Wheel (reuzenrad) wierpen, richting de Telecom Center Area want tenslotte stond er een onsen op de planning, het Oedo Onsen Monogatari. Dit is een warmwaterbronnen themapark. De twee voetbaden zijn gemengd maar de binnen - en buitenbaden zijn aparte delen voor mannen en vrouwen waar een yukata dragen verplicht is. Ideale afsluiting van de dag.

Anke, zijt gij mee op reis? Zie nergens een foto van jou !!!!!

Dominique Beeckman 2015-05-14 15:10:39

Ik speel reisreporter en heb twee Chinese vrijwilligers bij voor te poseren.