Dag 3 Sushi - Imperial Palace & Onsen

Japan, Tokio

Onze eerste volledige dag.

Tsukiji Market als eerste. Een van de bekendste vismarkten ter wereld.
Sushi ontbijt in Sushizanmai. Verser zal je de sushi niet vinden. En hij werd goedgekeurd.

Erna naar de Imperial Palace East Garden. Na in 2015 drie mislukte pogingen tot enige vorm van bezoeken te hebben gehad, waren we nu beter voorbereid. Het Keizerlijk Paleis ging natuurlijk niet (wisten we) maar de tuinen kan je gratis naar hartelust bezoeken.

Voor de natuurliefhebber wel leuk. Groen en uitgestrekt met hier en daar een gebouw.

Erna met de monorail naar Odaiba.
Voor natuurlijk DE Gundam waar Philip zot van is. Unicorn Gundam staat op het plein. Indrukwekkend om te zien hoe gigantisch dit is.
Om bepaalde uren is er een lichtshow.
Om 13:00 hebben we hem net kunnen meepikken... Daar is het dan ook mee gezegd. Paar lichtjes geflakkerd..
Na het middageten onmiddellijk naar The Gundam Base. De shop voor de liefhebbers van deze Japanse serie.

Vervolgens Venus Fort. Dit is een winkel complex dat een unieke uitstraling heeft. Een combinatie van Franse, Italiaanse en andere stijlen. En een heel opvallend plafond.
Leuk om door te kuieren.

En helemaal leuk meegenomen is de historische garage en Grease bar. Oude wagens zowel in schaalmodellen als "echte" exemplaren. Super om te zien! Maar de VW kever blijft het mooist van de wagens die daar staan.

In de Grease bar kan je miniaturen en gebruikelijke souvenirs betreffende wagens kopen. Maar leuk hier is de kleine garage waar er precies oude modellen onder de handen worden genomen. Grease verwijst hier niet naar de gelijknamige film maar dat garagetje doet er echt wel aan denken (scene Grease Lightning).

Na nen Starbucks gaan we door naar de Oedo Onsen Monogatari. Een van de typische Japanse baden.
Daar hebben we ons tegoed gedaan aan lokale chicken dumplings en Blind Archer Coke Cocktail én takoyaki geproefd. Dat laatste zijn een soort van deegballetjes met inktvis in.

Tegen 21:30 uitgeteld in de kamer geraakt. Ondertussen onze tickets voor morgen bemachtigd want rarara morgen is het Disney Time 🤘

Prachtige foto's Anke. Zowel van het eten als de wagens. Uiteraard is het kevertje voor ons de mooiste, maar de Japanse sportwagens Mazda Cosmo en Toyota 2000 GT, zijn de exoten hier. I Love It. 😊

papa 2018-05-29 17:42:21

Sushi zag er lekker uit. Alleen zou ik hem liever niet 's morgens eten.:)