Dag 6 Kobe & Sake

Japan, Osaka

Vandaag eerste volledige dag in Osaka.

Daguitstap naar Kobe gepland.
Daar heb je een "straat" Kitano Cho waar er zich historische gebouwen bevinden.
Deze zouden consulaten zijn geweest.

Elke mansion of house is individueel bezoekbaar. Inkom tussen 300 Yen en 700 Yen per gebouw. Ze liggen ook verspreid over Kobe.

We hebben The English House bezocht.
Een paar leuke details als decoratie maar al bij al vreemd. Zo kan je u verkleden als Sherlock Holmes, vind je hier info over terug en vinden we ook Alice in Wonderland...
Mix van Engelsen zaken maar of die effectief allemaal echt met het consulaat van toen te maken hebben betwijfelen we toch.

Na ons tweede house hebben we het wel gezien. Jammer genoeg wat teleurstellend. Veel geld voor iets dat vijf minuten duurt om door te gaan.

Dan hebben we van de vrijgekomen tijd geprofiteerd om even de shrine te bezoeken. Ook gratis en leuk om even naar toe te wandelen en een momentje rust te nemen. Een paar kleine eetzaakjes en souvenirshops vergezellen je op weg naar deze kleine maar mooie plaats te midden van het drukke leven.

Daar hebben we pudding geproefd dat de specialiteit is van Kobe en regio. Qua textuur vergelijkbaar met Engelse pudding en qua smaken compleet verschillende mogelijkheden. Ons zo toch laten verleiden voor het kopen van deze specialiteit. Vier verschillende smaken. En de cheese cake was alvast super.

Daarna stond er een van de uitkijkmomentjes voor mezelf op de planning.
The Hakutsuru Sake Brewery.
In Kobe, paar metrohaltes verder, vind je deze brouwerij. Geen inkomfee. Leuke verrassing.
Zeker als blijkt dat het binnen wel relatief groot is en er Engelse kort filmpjes zijn zodat we het sake proces kunnen bestuderen.
Op het einde van de toer kan iedereen sake proeven.
Vijf soorten met ieder hun eigen lekkere uitgesproken smaak.
Resultaat? In totaal hebben we samen toch 2 grote flessen mee. Benieuwd of we ze meekrijgen naar België of ze hier nog opgeraken.

Oorspronkelijk stond er Arima Onsen op het programma. Wegens het super weer (ZON eindelijk, het veel vooruit zijn op schema (14:30 was het toen) en de verandering van wisselkoers (yup Yen - Euro verhouding werd duurder voor ons) én de complexe manier om er te geraken, hebben we dit maar opzij geschoven.
Het openbaar vervoer tot daar zit niet in de rail pass dus is bijbetalen. En dan komt de inkom van de twee Onsen er nog bij. En eventueel eten / drinken. In ons hotel hebben we ook een onsen en we hadden al een gedaan. Redenen genoeg om ons schema aan te passen.

Op naar het hotel, sake en de desserts koel zetten, verfrissen en op zoek naar een alternatief. Uiteindelijk is dit wat ronddwalen geworden op zoek naar ons avondeten.

Tegen de late avond gingen de mannen de Onsen van het hotel nog testen.

Volgens Kobe Ilsen eet men niet veel in Japan. Maar die borden zijn mi heel goed gevuld. Waren die steaks met rijst en frietjes voor 1 persoon of voor jullie samen? 😉